بازدید روزانه 5 هزار گردشگر از ارگ تاریخی بم در تعطیلات نوروز 98

هادی شهسوارپور صبح امروز در کمپ استقبال از مسافران نوروزی در ورودی شهر بم در جمع خبرنگاران با تبریک سال جدید اظهار داشت: بم یکی از تاریخی‌ترین شهرستان‌های کشور است که وجود 4 اثر ثبت ملی و جهانی جایگاه ویژه گردشگری به بم داده است.

به گزارش تسنیم، وی به وجود ارگ تاریخی بم در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این اثر تاریخی بیش از 2 هزار و 800 سال سابقه شهرنشینی و بیش از 7 هزار سال سابقه سکونت دارد که مورد توجه بازدیدکنندگان و گردشگران به صورت قابل توجهی قرار گرفته است.

فرماندر بم با بیان اینکه سه هزار هکتار از ارضی و باغات نخل اطاراف بم ثبت جهانی شده و به باغ شهر بم یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این شهر است گفت: وجود بیش از 30 هزار هکتار باغات خرما یکی از دیدنی‌ترین کوچه باغ‌های ایجاد کرده است.

وی قنوات بم پیوند را زندگی بین کویر و انسان دانست و آن را یکی از جاذبه‌های بسیار دیدنی بم عنوان کرد و افزود: کویری که در مجاورت بم قرار دارد جایگاه وِیژه‌ای را برای گردشگری در این شهرستان فراهم کرده و امسال اقدامات خوبی برای میهمانان نوروزی در این شهرستان انجام شده است.

شهسوارپور با اشاره به اینکه محل‌های اقامتی بسیار خوبی برای مسافران نوروزی پیش‌بینی شده است بیان کرد: هتل‌های سه و چهار ستاره، مهمانپذیرها، مدارس و حتی خانه‌های بومگردی زیادی برای استقبال از میهمانان نوروزی آماده است.

وی با بیان اینکه ارگ جدید بم نیز دربحث گردشگری، امکانات تفریحی و برگزاری جشن‌های زیادی با حضور میهمان کشوری در این ایام آماده استقبال و پذیرایی از مهمانان نوروزی است گفت: تمهیدات لازم در حوزه‌های مختلف اندیشیده شده و ستاد تسهیلات نوروزی به صورت مرتب تشکیل شده است.

فرماندر بم با اشاره به اینکه هلال احمر در این ایام خدمات بسیار خوبی به مسافران نوروزی ارائه کرده است عنوان کرد: دو ستاد روستای خواجه نظام و ورودی شهر بم برای استقبال از میهمانان راه‌اندازی شده است.

وی راه‌اندازی پویش بهرفت توسط هلال احمر را در کاهش تصادفات جاده‌ای بسیار موثر دانست و افزود: تا کنون در محورهای شهرستان بم تلفات جاده‌ای نداشتیم و تصادفات اتفاق افتاده بسیار جزئی بوده است.

شهسوارپور با اشاره به اینکه استقبال بسیار خوبی از سوی گردشگران در این شهرستان داشتیم عنوان کرد: تاکنون 22 هزار نفر اقامت مسافر نوروزی را داشتیم و ایام تعطیلات نوروز امسال روزانه 5 هزار نفر از ارگ قدیم بم بازدید کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=26275
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.