جمعی از اهالی بخش شهداد به محسنی‌اژه‌ای نامه نوشتند؛


گردشگری بیابان لوت، نیازی به الحاق به بم ندارد

جمعی از اهالی بخش شهداد به رئیس قوه قضاییه که امروز به کرمان سفر کرده است نامه‌ای نوشتند و خواستار لغو الحاق بخش‌هایی از بیابان لوت به بم شدند. این نامه با مهر شورای شهر ششم شهداد نگارش شده است.

 

به گزارش کرمان‌نو صبح امروز ۱۰ آبان ماه محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضاییه همراه با هیات قضایی وارد کرمان شد و جمعی از اهال شهداد نامه‌ای را خطاب به محسنی‌اژه‌ای منتشر کردند.
این نامه اشاره به مصوبه هیات وزیران دارد که در سال ۱۴۰۰ به فرمانداری بم ابلاغ شده و بخش‌هایی از بیابان لوت را به بم متصل کرده است.
در این نامه به احساس بد برخی از اهالی شهداد اشاره شده و گفته شده :« برخی از اهالی حس کسانی را دارند که در حق آن‌ها ظلم شده و مخفیانه بخشی از سرزمین شان را ربوده اند و کسی صدایشان را نمی‌شنود و همه اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند یا خود را به نشنیدن می‌زنند.»
در این نامه آمده است:«این مصوبه پذیرشی از سوی بسیاری از اهالی بخش شهداد ندارد و وفاق و همدلی را در بین مناطق همجوار بیابان لوت تهدید کرده که با روح ثبت جهانی لوت و حیات فرهنگی و تاریخی لوت در تضاد است و می‌تواند منشا اختلافات گردد.»
در ادامه نوشته شده:«مطمئنا بهره‌مندی از ظرفیت‌های گردشگری لوت با تفاهم و همدلی امکانپذیر است و نیاز به الحاق بخش‌هایی از بیابان لوت شهداد به بم ندارد ضمن آنکه ارتقا بخش شهداد به شهرستان، تامین و تضمین امنیت آن را فزونی خواهد داد.
طبق بررسی‌ها در فرایند اخذ مصوبه الحاق قسمت‌هایی از بیابان لوت شهداد به بم مراحل قانونی و اداری طی نشده است و رسیدگی حقوقی و قضایی می‌تواند گره گشا و مشخص کننده تخلفات احتمالی باشد.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=110455
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.