صدور بیش از پنج هزار سند مالکیت دولتی در سال 97

رضا طالبی زاده با اشاره به روند رو به رشد صدور اسناد مالکیت کاداستری اظهار کرد: طی پنج سال گذشته ۴۲ هزار و ۱۵۵ سند مالکیت تک برگ دولتی در استان صادر شده است.

وی افزود: بر اساس ماده ۹ قانون جامع کاداستر همه دستگاه ها و نهادهای دولتی مکلف هستند اسناد و نقشه املاک تحت تصرف خود را تهیه و برای صدور سند مالکیت کاداستری به ادارات ثبت اسناد و املاک ارسال کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک تصریح کرد: برخی دستگاه های دولتی هنوز مستندات و نقشه های املاک خود را به ادارات ثبت اسناد و املاک تحویل نداده اند تا اسناد مالکیت آنها صادر شود ضمن اینکه دستگاه ها و نهادهای دولتی باید در فرصت تعیین شده نسبت به اعلام دقیق املاک و حدود آن و همچنین پیگیری برای صدور سند مالکیت و همچنین تبدیل اسناد مالکیت دفترچه ای به کاداستری اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه ها و نهادهای دولتی برای اخذ سند مالکیت کاداستری املاک تحت بهره برداری خود که فاقد سند مالکیت هستند می توانند از طریق کمیسیون مستندسازی و اخذ گواهی بند “د” ماده ۲۶ آئین نامه اموال دولتی اقدام کنند و کارشناسان این اداره کل آماده ارائه هرگونه راهنمایی و اقدام در این زمینه هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28715
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.