بم صاحب پردیس سینمایی می شود

به گزارش ایرنا رمضانعلی حیدری خلیلی شامگاه چهارشنبه در نشست هماهنگی ساخت پردیس سینما امید بم افزود: این طرح به ایستگاه یازدهم خود رسیده و در نشست با مدیران شهر بم طی انعقاد تفاهم نامه با محوریت شهرداری بم زمین پردیس سینمایی سه ساله در شهر بم جنب باغ هنر دیده شده و به زودی با حمایت سازمان سینمایی کشور، سازمان شهرداری های و منطقه ویژه ارگ جدید بم ساخته می شود.

وی ادامه داد: این طرح بعد از تهیه نقشه و انتخاب پیمانکار اواخر امسال به بهره برداری خواهد رسید و مردم این شهر می توانند دیدن فیلم روی پرده را تجربه کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی کشور توضیح داد: مساحت زمین انتخاب شده هزارمترمربع است و به تناسب زمین و گنجایش این پردیس که در یک طبقه و دارای سه سالن و ظرفیت ۵۰۰ صندلی است نقشه ها آماده و سپس زیربنای آن مشخص می شود.

حیدری خلیلی درخصوص اعتبار ساخت این پردیس تصریح کرد: طی حمایت سازمان سینمایی علاوه بر تامین هزینه های تهیه نقشه و طراحی سازه دو فقره اعتبار به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان و ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از تعهدات سازمان شهرداری های کشور خواهد بود و مابقی هزینه ها توسط شهرداری بم بعنوان مالک و به نمایندگی از مردم خواهد بود و طی تفاهم انعقاد شده منطقه ویژه ارگ جدید بم نیز حمایت های لازم را در ساخت این پردیس سینمایی خواهد داشت.

وضعیت سینمایی شهر کرمان خوب است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در این نشست گفت: هم اکنون ۱۳ سالن سینما و ۲ سالن نمایش فیلم در این استان داریم و مابقی شهرستان های ما از طریق سینما سیار پوشش داده می شوند و در سال ۹۶ با همت و همراهی مجموعه سازمان سینمایی و سینما شهر ۱۲۰۰ صندلی سینما به کرمان اضافه شد.

محمدرضا علیزاده بیان کرد: در دوره ای وضعیت سینمای کرمان خوب بود و ۱۰ سالن وجود داشت اما سال ۹۲ تعداد آنها به ۵ سینما رسیده بود و اکنون با عنایت سازمان سینمایی کشور سیر صعودی داریم و هم اکنون ۱۳ سالن سینما در کرمان در حال فعالیت است.

وی اظهارداشت: هر اقدام فرهنگی در بم ایجاد شود چهار شهرستان شرقی (بم، فهرج، نرماشیر و ریگان) می توانند از آن استفاده کنند متاسفانه شهرستان فهرج درحال استفاده از سینما سیار است و ریگان و نرماشیر فاقد سالن سینما هستند.

شهر بم قبل از زلزله ۲ سالن سینمایی داشته است

در ادامه نشست فرماندار بم عنوان کرد: ظرفیتهای بم بسیار بی نظیر است و شهری است علیرغم اینکه در سال ۸۲ بسیاری از هموطنانمان جانشان را از دست دادند اما به پاخاست و اکنون بعد از گذشت ۱۵ سال توانسته است بخشی از جایگاه های خودش را پیدا کرده و بخشی دیگر را کمک ویژه مسوولان را می طلبد.

هادی شهسوارپور بیان کرد: در حوزه سینمایی شهرستان بم قبل از زلزله با داشتن ۹۰ هزار جمعیت دارای ۲ سالن سینمایی بوده است که متاسفانه بعد از زلزله بدلایل مختلف و اینکه اولویت به جایگاه های دیگر داده شده و اکنون با ۱۳۰ هزار نفر جمعیت شهر بم و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت شهرستان حتی یک خانه یا سالن سینما نیز نداریم و این باعث بروز مشکلاتی در سطح شهر و عدم رضایت مندی مردم شده است.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری استان کرمان واقع شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=30444
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.