ضعف در زیرساخت‌های راه‌های جنوب استان

الهام پیپر| نصب دوربین‌های مدار بسته در مكان‌های عمومی ،جاده‌های برون و درون شهری نقش مهمی در بازدارندگی و پیشگری از وقوع جرم دارد.
اهمیت اقدامات پیشگیرانه در استفاده از دوربین مدار بسته به اندازه‌ای است كه در طول دو دهه گذشته نصب این دوربین‌ها به نحو چشمگیری در كاهش میزان برخی جرایم موثر واقع شده است. یكی از مهم‌ترین مزایای دوربین مداربسته حالت بازدارندگی این دوربین‌ها است، دوربین‌های هوشمندی كه فرصت ارتكاب جرم را از مجرم می‌گیرد. بر اساس تحقیقات کارشناسان پلیس که چندی پیش با ایرنا صحبت کرده بودند آمار جرم در مناطقی كه دوربین در آنجا نصب شده در مقایسه با مدت زمان قبل از نصب دوربین بیش از 50 درصد كاهش یافته است. یک کارشناس تصادفات جاده‌ای می‌گوید: استفاده از سامانه‌های حمل و نقل هوشمند در راه‌های اصلی به منظور برقراری نظم و انضباط و ایمنی بیشتر ضروری است.
سرهنگ منوچهر سیاه‌پور افزود: نصب سامانه‌هایی نظیر دوربین‌های مداربسته با كنترل بیشتر رفتار رانندگان و سرعت غیرمجاز آنان در جاده‌های اصلی جنوب استان می‌تواند در كاهش تلفات جاده‌ای نقش موثری داشته باشد.
وی بیان كرد: رانندگان با مشاهده دوربین‌های نظارتی تلاش بیشتری برای رعایت قوانین در هنگام رانندگی دارند. سرهنگ سیاهپور اظهار كرد: رانندگان در جاده‌های دارای دوربین دقت نظر بیشتر بر روی سرعت خود دارند و این امر به افزایش ضریب ایمنی و امنیت جاده ها كمك می كند.
سهم جنوب کرمان در زمینه دوربین‌های برون شهری یک پنجم شمال استان است
سرپرست اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان نیز می‌گوید: بازبینی و تقویت دوربین های مداربسته، تجمیع طلافروشی‌ها و ساماندهی برخی امور بازار از جمله اقدامات در دست اجرای ماست.
شمس الدینی افزود: در این رابطه در نظر است تا پایان امسال 144 دوربین در محورهای برون شهری شمال استان و 24 دوربین در محورهای برون شهری جنوب استان نصب و راه‌اندازی شود.با این تفاسیر سهم جنوب کرمان از این دوربین‌ها در مقابل شمال استان یک پنجم است.
مدیرکل راهداری جنوب کرمان: سرانه دوربین‌های جاده‌ای جنوب کم است و این به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌هاست
مهندس مسعود جمیلی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان به«کاغذوطن»گفت:«زیرساخت‌های جاده‌ای و بزرگراهی لازم برای نصب دوربین‌های مداربسته در جنوب کرمان کافی نیست.»وی تصریح کرد:«سرانه‌ای که به جنوب تعلق گرفته  کم است و بخش زیادی از این عقب‌ماندگی به زیرساخت‌های ما برمی‌گردددر بسیاری از نقاط که باید زیرساخت‌ها تامین می‌شده دچار مشکل هستیم و سعی کردیم از حداکثر ظرفیت استفاده کنیم و 5 پایه دوربین کنترل سرعت در محور جیرفت-بافت در حوزه جنوب کرمان نصب شود و بزودی 10 دوربین نظارتی نیز به مجموعه راهداری جنوب اضافه خواهد شد که قراردادها بسته شده وپیمانکاران در حال کار هستند که امیدوارم ظرف سه ماه آینده  به بهره‌برداری برسند و باز هم باید تلاش کنیم بیشتر از برکت‌های این سیستم‌ها در جنوب استفاده کنیم.البته بخشی از دوربین‌ها که مربوط به سرعت هستند به بزرگراه‌ها اختصاص دارد که ما در محور جیرفت- کهنوج به  صورت کامل پوشش دادیم و در محور جیرفت -بندرعباس نیز پایه‌ها نصب شده ومنتظر هستیم که تکمیل و به استفاده برسد، متناسب با بزرگراه‌هایمان عقب ماندگی نداریم فقط در بحث دوربین‌های تصویری دچار کمبود هستیم.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=31197
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.