مشکلات شرق استان از زبان فرماندار بم

فرماندار بم: صنعت خودروسازی بم نیاز به نقدینگی و تسهیلات بیشتر، جهت نگه‌داشتن نیروهای خود دارد.

فرماندار بم در جلسه شورای اداری امروز در خصوص مشکل خسارت 70درصدی نخلستان‌های بم صحبت کرد و ادامه داد: شهرستان‌های شرقی استان سالیانه حدود 200هزار تن خرما تولید می‌کنند و این منطقه به عنوان قطب خرمای کشور به حساب می‌آید. خرمای شرق در سال گذشته نبسبت به سال 96 صادرات بالایی داشته است، به طوری که صادرات 20هزارتنی به 80هزار تن رسید و تعداد کشورهای مقصد از 23 به 50 افزایش پیدا کرد.

هادی شهسوارپور توضیح داد: امسال خرمای شرق، به دلیل عدم تلقیح و همچنین عارضه خشکیدگی خرما، دچار خسارت شده به حدی که بعضی از باغات تا 70 درصد هم خسارت دیده اند و این درحالی است که بسیاری از کشاورزان محصول خود را بیمه نکرده‌اند.

شهسوارپور همچنین در باره مشکلات خودروسازی بم اعلام کرد: خوشبختانه از تعدیل نیرو در این صنعت جلوگیری شد اما خودرو سازی به تسهیلات و نقدینگی احتیاج دارد، زیرا فاصله خرید و دریافت مواد اولیه 75روز افزایش پیدا کرده است .

فرماندار بم  در این جلسه از مسئولان خواست نسبت به انتقال آب از سد نسا به بم و شهرستان‌های شرقی توجه داشته باشند تا روند تکمیل 50درصدی آن هر چه سریعتر افزایش پیدا کند. به گفته شهسوارپور شهر بم تنها یک بیمارستان دارد که لازم است بیمارستان 220تخت خوابی آن هم هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=32070
1 نظر
  1. […] هادی شهسوارپور بیان‌کرد:خرما مهمترین محصول استراتژیک در شرق استان کرمان است که تولید و به بازار عرضه می‌شود و اشتغال قابل توجهی دارد که عمدتاً به عنوان درآمد تک محصولی برای مردم این منطقه مطرح است که همیشه باید تحت توجه و نظر باشد و در راستای توسعه حرکت کند. […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.