نسخه آزمایشی سایت جشنواره موسیقی نواحی ایران رونمایی شد

نسخه آزمایشی سایت اطلاع‌رسانی جشنواره موسیقی نواحی ایران در سومین نشست سیاست‌گذاری دوازدهمین دوره جشنواره رونمایی و اطلاع‌رسانی در زمینه برگزاری این جشنواره به طور رسمی از ابتدای شهریورماه امسال آغاز خواهد شد.

امسال هم به سیاق سال‌های گذشته قرار است کرمان میزبان جشنواره موسیقی نواحی باشد، از همین رو ستاد برگزاری این جشنواره در تهران و کرمان مشغول برنامه ریزی برای برگزاری این رویداد فرهنگی است.

به گزارش ایرنا پس از برگزاری دوره یازدهم جشنواره موسیقی نواحی در کرمان، برخی کارشناسان و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره کیفیت برگزاری جشنواره انتقادهایی مطرح کرده بودند. حتی زمزمه‌های انتقال جشنواره از کرمان به شیراز هم مطرح شده بود اما پس از رایزنی محمدجواد فدائی استاندار کرمان با دکتر سید محمدمجتبی حسینی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میزبانی کرمان در دوره دوازدهم تثبیت شد و از آن روز تاکنون اجرای جشنواره در کرمان پیگیری شده و دیگر مسئولان استان هم پای کار آمده‌اند تا این جشنواره قوی‌تر از سال گذشته برگزار شود.
در نشست شورای سیاست گذاری جشنواره موسیقی نواحی ایران، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از اهتمام استاندار کرمان برای برگزاری جشنواره و پیگیری امور در سطح ارشد مدیریت استان کرمان را امیدبخش و قابل ستایش توصیف و در عین حال بر لزوم نظم یافتن بهتر امور جشنواره، تسریع در روشن شدن ساز وکارهای مالی و غیره تاکید کرد.

استاندار کرمان نیز در این نشست با مرور صورت جلسه قبلی شورای سیاست گذاری، گفت: صورتجلسات به اندازه کافی شفاف است و ما به تمام تعهداتمان در جلسات قبلی پایبند هستیم.

محمدجواد فدائی افزود: با توجه به همیاری و همکاری مسئولان استان کرمان، مانعی بر سر راه برگزاری باشکوه جشنواره موسیقی نواحی وجود نخواهد داشت.
وی درباره میزان مشارکت مالی استان کرمان در برگزاری جشنواره موسیقی نواحی گفت: با توجه به اینکه سهم مشارکت مالی ما نسبت به دوره قبل حدود چهار برابر شده لازم است در این باره تجدیدنظر و تامل صورت گیرد.

استاندار کرمان تصریح کرد: با این حال این استان در تامین مالی بودجه جشنواره موسیقی نواحی مشکلی ندارد و می توان برای تسریع امور جاری مبلغی را به صورت علی الحساب در اختیار ستاد جشنواره قرار داد.‌
همچنین در این جلسه مقرر شد ظرف روزهای آینده شرح وظایف کمیته‌های اجرایی جشنواره مشخص و به آنها ابلاغ شود تا فرآیند کار جشنواره تسریع شود.

در این نشست برخی دیگر از مدیران استان کرمان همچون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، شهردار کرمان، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان، رئیس انجمن موسیقی کرمان نیز حضور داشتند و بر همکاری با ستاد جشنواره موسیقی نواحی تاکید کردند.
استاندار کرمان و معاون امور هنری وزیر ارشاد نیز احکام برخی از مدیران اجرایی جشنواره موسیقی نواحی ایران را به آنها اعطا کردند.
فدائی پس از این جلسه از مجموعه تالار وحدت بازدید و با بهروز غریب پور کارگردان نام آشنای تئاتر ایران نیز دیدار کرد.
بر اساس توافق بنیاد رودکی و مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، بهروز غریب پور قرار است اپرای عروسکی خواجوی کرمانی را خلق کند.

وی پیش از این با آثاری چون اپرای عروسکی حافظ و اپرای عروسکی مولانا خوش درخشیده است.

سومین جلسه سیاست‌گذاری دوازدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران با حضور استاندار کرمان و معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران برگزار شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=32320
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.