راه‌اندازی شهرک تخصصی صادرات خرمای بم

فرماندار شهرستان بم ضمن اشاره به این که صادرات خرمای این شهرستان به دو برابر افزایش پیدا کرده و به ۵۰ کشور دنیا صادر می شود، از راه‌اندازی شهرک تخصصی صادرات خرما در شهرستان بم خبر داد.

هادی شهسوارپور اظهار داشت: 42 پروژه در هفته دولت در شهرستان بم به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تسنیم، وی اعتبار این پروژه‌ها را 420 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این پروژه‌ها توسط بخش خصوصی احداث شدند که در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات زیربنایی هستند.

فرماندار بم با بیان اینکه احداث فضاهای تفریحی و گردشگری را هم در برنامه داشتیم که در این هفته به بهره‌برداری می‌رسند یادآور شد: پروژه صنعتی شمش روی این شهرستان در هفته دولت به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در یکسال گذشته تاکنون در پروژه‌های زیربنایی برنامه‌ریزی خوبی در شهرستان بم شده است بیان کرد: شهرک تخصصی صادرات خرما در شهرستان بم راه‌اندازی می‌شود.

شهسوارپور با بیان اینکه عمده تولیدات کشاورزی شهرستان بم، محصول خرما است گفت: صادرات محصول خرما در این شهرستان باید جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه صادرات خرمای این شهرستان در حال حاضر به دو برابر افزایش پیدا کرده است افزود: بیش از 80 هزار تن خرمای مضافتی در سال 97 از این شهرستان صادر شد که در سال قبل‌تر آن صادرات ما حدود 40 هزار تن بوده است.

فرماندار بم با بیان اینکه صادرات خرما به 50 کشور دنیا انجام شده است گفت: برنامه ما این است که در سال جاری فرآیند برداشت و بازاریابی خرما توسط بخش غیردولتی را بهبود ببخشیده تا صادرات خرمای بم افزایش پیدا کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=33309
1 نظر
  1. […] می‌گوید دهکده خرما راهش را تحت عنوان مجتمع فرآوری و صادرات خرما ادامه خواهد داد و تمام موارد مد نظر ما در قالب یک الی دو […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.