مدیرکل بازرسی وزارت کار خبر داد:


کاهش۶۰ درصدی حوادث منجر به مرگ در معادن کشور

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون‌ با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۴۵۰ هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های کشور انجام شده است گفت: ۱۷ درصد حوادث منجر به فوت کارگران و ۶۰ درصد حوادث منجر به مرگ در معادن کاهش یافته است.

علی مظفری صبح امروز در نخستین کارگاه آموزش ایمنی در معادن زیر زمینی با گرامیداشت هفته‌ دولت و پاسداشت مقام شهدا دولت اظهار داشت: براساس ماده‌ 87 قانون کار هر کارگاه در بدو شروع فعالیت باید مسائل مربوط به ایمنی را رعایت کرده باشد.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه ایمنی اصل و محور هر کار است و اساس فصل چهارم قانون کار نگاه پیشگیرانه است گفت: تجهیزات مورد استفاده برای کار باید ایمن باشند و حتی تجهیزات فردی مورد استفاده برای کارگر طبق تبصره 90 باید مورد تایید قرار گرفته باشند.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه 240 قلم از مواردی که در این حوزه بسیار مهم بودند مورد بازبینی قرار گرفته‌اند و استاندارد‌ها بازنگری شده‌اند بیان کرد: این را قانون و اجبار کرده‌ایم که این اقلام باید به کارگاه‌ها ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و 300 هزار کارگاه در تامین اجتماعی ثبت ‌رسمی ‌شده‌ است افزود: 14 میلیون کارگر در سیستم تامین اجتماعی دارای بیمه اجباری هستند.

مظفری با اشاره به اینکه نگاه کارفرما به محیط کار باید تغییر پیدا کند و این انتظار را نداشته باشد که بازرس نواقص را به او اعلام کند و خود کارفرمایان در این حوزه اقدام کند گفت: سهل‌انگاری کارگر در مرحله‌ آخر باعث شکل گرفتن یک حادثه می‌شود و قبل از آن باید نواقصی که عمدتا از سوی کارفرما است برطرف شود.

وی با بیان اینکه دولت نظارت و تبیین آیین‌نامه‌ها و کارفرما رعایت مسائل ایمنی و فراهم کردن محیطی امن را برعهده دارد عنوان کرد: در سال گذشته بیش از 450 هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های کشور انجام شد  که 17 درصد کاهش حوادث منجر به فوت کارگران و 60 درصد حوادث منجر به مرگ در معادن کاهش داشته است.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در کشور خیران بسیاری در حوزه‌های فراوان وجود دارد گفت: باید فرهنگ کمک‌رسانی خیران در حوزه کار و کارگری در جامعه گسترش یابد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=33315
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.