شدت امواج دکل‌های مخابراتی کرمان، استاندارد است

کارشناسان درباره دکل‌های مخابراتی بر روی پشت بام خانه ها می‌گویند:« در صورتی که دکل ها براساس استاندارهای ملی باشند، مضر نیستند.»

وجود دکل‌های مخابراتی بر روی پشت بام خانه ها در بین مردم نگرانی هایی را ایجاد کرده به طوری که  مردم فکر می‌کنند سلامتی خود و فرزندانشان در خطر است. در  حالی که کارشناسان می گویند: در صورتی که دکل ها براساس استاندارهای تعریف شده سازمان انرژی اتمی باشند. مضر نیستند.
پس از این که مخاطبین «کرمان نو» نگرانی خود را نسبت به وجود دکل‌های مخابراتی بر روی پشت بام خانه ها و ساختمان‌های بلند تجاری بیان کردند، به بررسی تاثیر این دکل ها بر روی سلامتی مردم پرداختیم.
یکی از کارشناسان بهداشت پرتوها در دانشگاه علوم پزشکی به ما در این باره گفت : «انتشار امواج الکترومغناطیس از آنتن های بی تی اس (مخابراتی) براساس جانمایی، پوشش شبکه، میزان و قدرت دستگاه‌های فرستنده، تنظیم می‌شود. چنانچه، شبکه آنتن ها کامل و درست جانمایی شده باشند، میزان امواج از حد استاندارد تجاوز نمی کند و با توجه به بررسی های به عمل آمده در سایر استان ها و برخی نقاط شهر کرمان، شدت امواج موبایل که در برخی نقاط انتخابی اندازه گیری شده در حد مجاز استاندارد ملی بوده است.»
جعفر نوحی در خصوص نصب دکل ها می گوید: «شرکت های نصاب و بهره بردار باید از استحکام سازه ای که دکل آنتن بر روی آن نصب شده اطمینان داشته و همچنین نصب دکل باید به تایید شرکت فنی مهندسی معتبر هم برسد.»
نوحی می گوید:« سنجش چگالی و شدت میدان الکترومغناطیسی حاصل از آنتن نباید از حد مجاز استاندارد بیشتر باشد و شرکت های بهره بردار از آنتن موظفند به صورت دوره ای نسبت به سنجش شدت میدان الکترومغناطیسی حاصل از آنتن های تحت پوشش اقدام و گزارش آن را به مراجع قانونی خصوصا سازمان انرژی اتمی ارسال کنند.»
مخالفت شهرداری با نصب دکل در فضاهای سبز
اوایل خرداد ماه بود که موضوع نصب دکل  در فضای سبز، در شورای شهر کرمان  هم مورد بررسی قرار گرفت و تعدادی از اعضای شورای شهر مخالف نصب دکل در فضای سبز بودند. طبق بررسی «کرمان نو» شهرداری اجازه نصب دکل در فضای سبز را برای شرکت‌های مخابراتی صادر نکرده است.

نکته: «بی تی اس» به مجموعه‌ای از تجهیزاتی گفته می‌شود که در مخابرات بی‌سیم، ارتباط مشترک با شبکه را آسان می‌کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=35213
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.