مدیرکل نوسازی مدارس در نشست خبری خانه مطبوعات:


متوسط ۴۵ دانش آموز در هر کلاس درس می‌خوانند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با تبیین شرح وظایف این نهاد گفت: «عملکرد ما ساخت، بازسازی، نوسازی و تجهیز مدارس با توجه به نیازهای آموزش‌وپرورش و اعتبارات در سطح استانی و ملی است. ۳۰ درصد از استان مدارس فرسوده است.

اعتبار ما در سال 97 مبلغ 54 میلیارد تومان بوده است که از این مبلغ 36 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه تعهد خیرین استان کرمان 32 میلیارد تومان بوده و همکاری خوبی داشتند گفت: بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی سیاستهای آموزش و پرورش بر این است که با تغییر کابری فضاهای آموزشی که امکان تجاری شدن دارند، فضای آموزشی در سایر نقاط شهر را افزایش بدهد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان با بیان اینکه در سال گذشته 80 کلاس درس خشت و گلی در قالب 30 مدرسه در استان کرمان شناسایی شد و تخریب این مدارس انجام شده است افزود: در حال حاضر هیچ مدرسه خشت و گلی در استان کرمان نداریم و جشن برچیده شدن مدارس خشت و گلی در استان کرمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کار بازسازی مدارس خشت و گلی را در برنامه داریم خاطر‌نشان کرد: روز گذشته ساخت هنرستان با زیربنای 4 هزار متر مربع در شهر کرمان آغاز شده است و ساخت مدرسه در تعدادی از شهرکهای مسکن مهر در کرمان آغاز شده و در سالهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

واعظی با اشاره به اینکه تراکم کلاس دانش‌آموزان در شهر کرمان به حدود 45 نفر رسیده و به شدت نیازمند کمک خیرین و توسعه فضای آموزشی در شهر کرمان هستیم افزود: دو تفاهم‌نامه با بنیاد برکت داریم و در دو مقطع تعدادی مدرسه در استان ساخته شد که ساخت و ساز تعدادی مدرسه دیگر نیز توسط بنیاد برکت در استان آغاز شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=35255
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.