توزیع شیر رایگان در مدارس استان

بر اساس تصمیم پنجمین جلسه بررسی طرح توزیع رایگان شیر در مدرسه، قرار شد که در هشت استان کشور این طرح اجرا شود.به گفته مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان از نیمه آبان ماه این طرح در مدارس استان اجرایی خواهد شد.

کرمان نو/ بر اساس این ابلاغیه، هشت استان کمتر برخوردار که شامل بوشهر، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان،کرمان، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان می شود برای توزیع رایگان شیر مدرسه در نظر گرفته شده‌اند.

امید سلاجقه، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان به کرمان نو می‌گوید: هنوز جزییات این طرح ابلاغ نشده و منتظر ابلاغ آن هستیم.

به گفته وی: پیش بینی می شود 60 نوبت در سال تحصیلی به دانش آموزان استان شیر داده شود.

سلاجقه افزود: این طرح در تمامی شهرستان ها اجرا می شود و احتمالا مقطع متوسطه دوم شامل این طرح نمی شوند.

طرح توزیع شیر رایگان در مدارس کشور از سال ۱۳۷۹ با پوشش قرار دادن ۱۰ هزار دانش‌آموز در کشور آغاز شد؛ این طرح ادامه پیدا کرد تا آنکه کم‌کم تمام دانش‌آموزان در سراسر کشور چه آنها که در مدارس روزانه تحصیل می‌کنند و چه آنان که در شبانه‌روزی‌ها درس می‌خوانند تحت پوشش شیر مدرسه قرار گرفتند؛ حتی در این طرح فرقی بین دانش‌آموزان محصل در مدارس دولتی و غیردولتی وجود ندارد.

بر اساس این طرح مقرر شده بود که بین دانش‌آموزان ۷۰ نوبت شیر در طول سال تحصیلی توزیع شود اما این میزان طی سال‌های گذشته همواره کمتر از این میزان بوده و در نهایت طی 2 سال گذشته قطع شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=37059
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.