کاهش نرخ بیکاری در استان کرمان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از کاهش ۰.۸ درصدی نرخ بیکاری استان کرمان در سال جاری خبر داده و گفته است: نرخ بیکاری استان ما در کشور رتبه هجدهم را کسب کرده است.

رضا اسماعیلی بیان داشت: بحث اشتغال و اینکه برنامه زمان‌بندی شده به تفکیک رسته شهرستان داشته باشیم ما را بر این داشت که این برنامه را تهیه کردیم لذا اولین چیزی که لازم است اطلاعات جمعیتی است.

وی افزود: در سال گذشته ۴۲ هزار و ۲۶۰ شغل در استان کرمان در سامانه رصد ثبت شده است. این در حالی است که تعهد امسال استان ۳۰ هزار و ۶۶۶ ثبت در سامانه رصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: نرخ رشد جمعیت و بیکاری پیش بینی شده در سال ۹۵ سه میلیون و ۱۶۰ هزار نفر جمعیت استان بوده لذا ما پیش‌بینی کردیم که هم نرخ مشارکت افزایش پیدا کند و نرخ بیکاری کاهش پیدا کند که تقریبا به این موضوع رسیدیم.

اسماعیلی تصریح کرد: ما سالانه ۳۵ تا ۳۶ هزار نفر ورودی بازار کار داریم که باید بر اساس آن برنامه‌ریزی داشته باشیم لذا در سال ۹۸ نزدیک به ۴۰ دستگاه با ما مشارکت کردند.

وی اظهار داشت: تعهد اشتغال استان در سال ۹۸ حدود ۲۹.۵ درصد در صنعت، ۱۹.۵ درصد در کشاورزی و ۵۱ درصد در بخش خدمات است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان افزود: اگر اعتبارات ما در زمینه ایجاد اشتغال کم است این اعتبارات به سمت مناطق سیل‌زده رفته است و همچنین بحث تحریم هم بی‌تاثیر نبوده است.

اسماعیلی بیان داشت: در سال ۹۷ سیرجان جزو شهرستان‌های برتر ما در انجام تعهد اشتغال بوده است لذا پیش‌بینی می‌شود در سال‌های ۹۸ و ۹۹ جمعیت ورودی بازار کار استان کرمان به بیش از ۳۷ هزار نفر برسد.

وی یادآور شد: در سال جاری نرخ بیکاری استان کرمان ۸/۰ درصد کاهش داشته است و از نظر نرخ بیکاری استان ما در کشور رتبه هجدهم را کسب کرده است. همچنین در سال گذشته در استان ۴۲ هزار شغل ایجاد شده که از این آمار حدود ۱۵ هزار و ۴۰۰ نفر اشتغالزایی برای زنان و مابقی برای مردان بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=37204
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.