توسعه اشتغال عامل ایجاد امنیت پایدار در جنوب استان است

رئیس اتاق کرمان گفت: توسعه اشتغال و بهبود معیشت و رفاه مردم عامل اصلی جلوگیری از جرائم و ایجاد امنیت پایدار در منطقه جنوب استان است.

سیدمهدی طبیب زاده در نشست بررسی تامین امنیت پایدار در جنوب استان، افزود: امنیت پایدار با توسعه اقتصادی محقق می شود و اشتغال با سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاری نیز با وجود داشتن محیط کسب و کار مناسب ایجاد می شود. وی ادامه داد: از دیدگاه فعالان اقتصادی، فقر و بیکاری عامل بسیاری از ناهنجاری هاست و به همین دلیل از همه دستگاه های مرتبط با این موضوع دعوت کردیم تا در کنار یکدیگر به بررسی راههای ایجاد امنیت پایدار و توسعه اقتصادی در منطقه جنوب استان بپردازیم. طبیب زاده، با تاکید بر اینکه اقتصاد استان باید بازمهندسی و بازتعریف شود، تصریح کرد: فعالان اقتصادی به مسئولیت های اجتماعی خود واقف هستند و توان و تجربه لازم برای انجام آن ها را نیز دارند که امیدواریم در این زمینه بتوان کمک کرد و آسیب ها را کاهش داد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان نیز در ادامه این نشست امنیت و سلامتی را دو نعمت بسیار بزرگ برای انسان و جامعه دانست و گفت: تامین امنیت مسئله بسیار مهمی است و همه آحاد مردم باید در تامین امنیت دخیل باشند. سرهنگ  ناصر فرشید افزود: در برخی روستاها و مناطق جنوب استان مردم کمترین امکانات را دارند و جوانان آنها شغل ندارند، در این شرایط چه انتظاری می توان از آنها داشت.

وی ادامه داد: برخی سرقت ها و قاچاق سوخت به دلیل فقر و بیکاری است که همه باید دست به دست دهیم تا در حد توان به مردم کمک کنیم. سرهنگ فرشید، ارتقای فرهنگی را مستلزم ایجاد امنیت در منطقه عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاران باید در جنوب استان سرمایه گذاری کنند و از سوی دیگر فراهم کردن زمینه لازم برای سرمایه گذاری آنها در منطقه نیز ضروری است.

در ادامه رئیس دفتر نمایندگی اتاق کرمان در جنوب استان کرمان گفت: امنیت با اقتصاد رابطه مستقیم دارد و با یکدیگر گره خورده‌اند و امنیت با اشتغال و آن هم اشتغال پایدار محقق می شود. عباس جبالبارزی، با بیان اینکه ایجاد محیط کسب و کار مناسب در توسعه اقتصادی بسیار اهمیت دارد، افزود: 80 درصد اشتغال کشور توسط بخش خصوصی و تنها 20 درصد در بخش دولتی تامین شده و به همین دلیل نیازمند اصلاح فضای کسب و کار هستیم.

وی اظهار کرد: ایران در رتبه 127 جهان از نظر محیط کسب و کار قرار دارد و این رتبه نامناسب باید توسط حاکمیت بهبود یابد تا بسیاری از موارد دیگر نیز توسعه یابد. جبالبارزی، با اشاره به اینکه فرمانداری جیرفت می تواند با راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری، شرایط را برای تسهیل سرمایه گذاری در منطقه فراهم آورد، افزود: باید کمیته های تخصصی را برای رفع مشکلات اقتصادی جنوب تشکیل داد و با جدیت آنها را پیش برد.

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=37445
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.