مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان:


گذرهای فرهنگی با رویکرد گردشگری در کرمان ایجاد می شود

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از ایجاد گذرهای فرهنگی با رویکرد گردشگری در کرمان خبر داد و گفت: مسیرهای تاریخی شهر کرمان به محل برگزاری رویدادهای فرهنگی تبدیل می شوند.

«فریدون فعالی» در نشست با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان با اشاره به اینکه توانمند سازی افراد مرتبط با حوزه های مختلف میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در اولویت کار این اداره کل قرار دارد، اظهار کرد: آموزش های مهارتی در حیطه وظایف فنی و حرفه ای و بخش خصوصی است.

او با بیان اینکه آموزش باعث می شود تا محصولات كيفي و متناسب با نياز بازار توليد شود، اظهار کرد:سیاست گذاری این اداره کل تسهیل کسب و کار و فرصت سازی برای اشتغال و رونق اقتصادی در حوزه گردشگری به ویژه صنایع دستی است که در این زمینه به زودی بازارچه های صنایع دستی در شهر کرمان ایجاد می شود.

فعالی بااشاره به اینکه همکاری و یکپارچه سازی فعالیت های مشترک به ارتقاء مهارت های حرفه ای جامعه گردشگری استان کرمان کمک می کند، افزود: این اداره کل آمادگی لازم برای برگزاری کارگاه های آموزشی مرتبط با حوزه گردشگری را با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان دارد.

او در ادامه به فضاسازی مناسب اماکن تاریخی و فرهنگی همچون باغ موزه هرندی اشاره کرد و گفت: با ایجاد بازارچه های صنایع دستی و فضاهای متنوع فرهنگی و تفریحی در این مکان ها، بر تعداد گردشگران و بازدید کنندگان افزوده خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با تاکید بر برپایی هرچه بیشتر جشنواره های فرهنگی و هنری در سطح استان کرمان، گفت: با توجه به استقبال بالایی که از این نوع جشنواره ها می شود، می توان به اهداف فرهنگی و اقتصادی مورد نظر در جذب توریست فرهنگی رسید.

او با بیان اینکه فعالان حوزه گردشگری به ویژه دفاتر خدمات مسافرتی باید با راه اندازی تورهای گردشگری از برپایی جشنواره ها بهره کافی را ببرند، افزود: با راه اندازی گردشگری فرهنگی در استان بدون شک تمام افراد مرتبط با حوزه گردشگری، منتفع خواهند شد.

فعالی به ايجاد گذر فرهنگي با رويکرد رونق گردشگري در محور مجموعه تاریخی گنجعلیخان اشاره کرد و گفت: ايجاد گذر فرهنگي در محدوده محورگنجعلیخان براي گسترش فعاليت هاي عمومي فرهنگي و رونق گردشگري در اولویت قرار گیرد.

او بیان کرد: مسیرهای تاريخي شهر که اماکن شاخص را به يکديگر متصل مي‌کردند، هويت تاريخي دارند ومي توانند مکان برگزاري رويدادهاي فرهنگي باشند.

فعالی در پایان خاطرنشان کرد: گذرهاي فرهنگ و هنرکه شامل موزه ها، فروشگاهها و بازارچه های صنايع دستي می شوند، می توانند محلی مناسب برای کسب و کارهاي فرهنگي و هنري، از جمله هنر خياباني، تئاتر، هنرهاي آئيني و … باشند و همچنین در افزایش مدت ماندگاری گردشگران و ايجاد اشتغال و درآمدزايي نیز کمک شایانی کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=37508
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.