جذب افزون بر ۷۳ میلیارد تومان برای مقابله باریزگردها در کرمان

 دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: مطالبه و پیگیری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان باعث شد امسال افزون بر٧٣ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله باریزگردها در این استان جذب شود.

علی‌محمد طهماسبی روز یکشنبه در نشست کمیته مقابله با پدیده گرد و غبار در کرمان افزود: کرمان سومین استان در جذب اعتبارات گرد و غبار در سال ٩٨ بوده است.

وی ضمن تقدیر از برگزاری مرتب کارگروه گرد و غبار کرمان و نظارت مدیریت استان بر عملکرد سازمانهای مرتبط باریزگردها، گزارشی از تحقیقات انجام شده در مناطق غبار خیز کشور و چگونگی توزیع اعتبارات ارائه کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان هم در این نشست اظهار داشت: کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور با ١٧ درصد کانون گرد و غبار و درگیری تمام سال با این معضل از کمبود اعتبارات در این حوزه رنج می برد.

سیدمصطفی آیت‌الهی موسوی عنوان کرد: با وجود اعلام اختصاص اعتبار ٧٣ میلیارد تومانی امسال برای گرد و غبار این مبلغ ٩ درصد اعتباراتی است که برای جنوب شرق و شرق در نظر گرفته شده است و کرمان نیازمند اعتبار بیشتری در این حوزه است.

وی در ادامه بر برگزاری مرتب کارگروه ها در استان کرمان اشاره کرد و گفت: محیط زیست موظف است هر سه ماه این گزارشات را به ستاد کشوری اطلاع دهد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان بیان داشت: شهرداری با ایجاد کمربند سبز  کمک بزرگی به حفظ شهر کرمان در برابر گرد و غبار می کند و لازم است منابع طبیعی برای ایجاد کمربند سبز و احداث باد شکن زنده این ارگان را حمایت کند.

نشست کمیته مقابله با پدیده گرد و غبار با حضور دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست کشور و سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان، مدیرکل منابع طبیعی استان و جمعی از مسئولان در محل استانداری کرمان برگزار شد.

پیگیری اعتبارات مقابله با گرد و غبار استان کرمان در سال جاری دستور کار نشست است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=37516
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.