مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان خبر داد؛


عبور ۸۰۰۰ کیلومتر رودخانه از مناطق مسکونی کرمان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: بیش از ۵۰ هزار کیلومتر طول رودخانه‌های فصلی و دائمی در استان است که ۸۰۰۰ کیلومتر آن در بافت جمعیتی و مسکونی شهری و روستایی قرار دارد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: بیش از ۵۰ هزار کیلومتر طول رودخانه‌های فصلی و دائمی در استان است که ۸۰۰۰ کیلومتر آن در بافت جمعیتی و مسکونی شهری و روستایی قرار دارد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از برنا، حمید سالخورده در ستاد بحران استان کرمان ویژه چهار شهرستان رفسنجان، سیرجان، انار و شهربابک، گفت: طرح مطالعاتی ۶۰۰۰ کیلومتر از این رودخانه‌ها انجام شده است و در این طرح مطالعاتی ۷۹۰ نقطه آسیب‌خیز در استان شناسایی شده که در حال رفع یا مقاوم‌سازی هستند.
او اظهار کرد: سیل یکی از مخاطرات پرتکرار در استان است و استاندار کرمان با ارائه طرحی، انجام پیشگیری‌ها را مورد تأکید قرار داده و همۀ دستگاه‌های اجرایی به علاوۀ سازمان‌های مردم‌نهاد و دهیاری‌ها را به مدد طلبیده است.
سالخورده در ادامه یادآور شد: باید بانک اطلاعاتی مخاطرات شهرستان‌ها تهیه شود و در مواقع بحران از وجود ظرفیت‌های مردمی و دهیاری‌ها در مقابله با پدیده مخاطره‌آمیز استفاده کرد.
او اضافه کرد: نباید بحران را دولتی کنیم، زیرا بودجه‌های دولتی در زمانی به مدد می‌آیند که حادثه و بحران رخ‌داده باشد و برای جبران خسارت‌ها از آن بودجه استفاده می‌شود؛ لذا پیشگیری باید مدنظر باشد.
سالخورده توضیح داد: اگر بحث تجربه‌نگاری و مستندسازی‌ها را مدنظر قرار دهیم می‌توان توانایی‌ها را در مقابله با بحران‌های بعدی به کار گرفت.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: فرمانداری‌ها پایش سرزمینی خود را رصد کنند که در کاهش خطر سیل مؤثر است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112455
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.