بازگشایی مسیر «شهداد-نهبندان» به صورت موقت

گزارش اداره کل راهداری حاکی است که دو طرف مسیر «شهداد-نهبندان» به صورت موقت خاکریزی شده و با پیگیری شرکت‌های بخش خصوصی و معدنی که نیاز به تردد دارند، مسیر به صورت غیررسمی باز است.

دکتر “محمدرضا پورابراهیمی” با تشریح آخرین وضعیت جاده «شهداد-نهبندان» که در سیل ابتدای سال جاری تخریب شد اظهار کرد: حدود ۳۵ میلیارد تومان منابع از محل اعتبارات سیل ستاد بحران برای این جاده اختصاص یافته و بعد از انجام مطالعات در خصوص هزینه کرد این اعتبار تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش ایسنا، پورابراهیمی با بیان اینکه مسیر عبور جاده از گودالی است و جمع شدن آب در آن، شوری بالای منطقه و خوردگی در آسفالت جاده و همچنان باتلاق به طول ۳ کیلومتر در این مسیر را از عوامل تخریب این جاده عنوان کرد و گفت: گزارش اداره کل راهداری حاکی است که دو طرف مسیر به صورت موقت خاکریزی شده و با پیگیری شرکت‌های بخش خصوصی و معدنی که نیاز به تردد دارند، مسیر به صورت غیررسمی باز است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۳۰ کیلومتر مسیر تخریبی صورت گرفته بود ترمیم شده اما به عنوان جاده رسمی و دارای استاندارد نیست ابراز کرد: در صحبت با وزیر راه و شهرسازی قرار شد کار مطالعاتی از سوی مشاور انجام و تصمیم گیری نهایی در خصوص جابجایی مسیر و یا افزایش ارتفاع جاده با عملیات سنگین عمرانی و پل‌ها صورت گیرد.

وی تصریح کرد: جاده شهداد به نهبندان حائز اهمیت به لحاظ ارتباطات امنیتی و فرهنگی قومی و اقتصادی است که باید سریعا در خصوص آن اقدام شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=37726
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.