احیا جنگل مهروئیه در طرح بسیج همگانی نهالکاری

امروز همگام با سراسر کشور، طرح بسیج همگانی نهالکاری در مهروئیه شهرستان فاریاب اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، صبح امروز طرح بسیج همگانی نهالکاری با شعار ” نهالکاری همگانی، برای ایرانی سرسبز ” راس ساعت 9 در محل جنگل طبیعی مهروئیه اجرا شد.

این مراسم با حضور حجت السلام رفیعی نماینده ولی فقیه و امام جمعه، نیک نفس فرماندار شهرستان فاریاب، حمزه احمدی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، معاونین، روسای ادارات، ارگانهای دولتی و غیردولتی، همیاران طبیعت، روستائیان و عشایر، ذینفعان و بهره برداران، انجمن ها و تشکلهای مردم نهاد و مردم محلی برگزار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ضمن تشکر از حضور با شکوه طبیعت دوستان در این رویداد بزرگ گفت: طرح بسیج همگانی نهالکاری امروز 14 آذرماه در جنوب کرمان همزمان با سراسر کشور برگزار گردید.

حمزه احمدی تصریح کرد: طرح جنگلکاری با هدف راه حلی برای رسیدن به توسعه پایدار، کنترل روان آب ها و جلوگیری از سیلاب ها انجام می شود.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی پایه حیات و توسعه پایدار است بیان کرد: امروز همزمان با سراسر کشور، در سطح 430 هکتار عملیات غرس 65 هزار اصله نهال از گونه های بومی جنگلی نظیر کنار و کهور کاشت شده است.

حجت السلام رفیعی امام جمعه شهرستان فاریاب درختکاری را یک اقدام خدا پسندیده دانست و گفت: درختکاری از نگاه دین اسلام یک اقدام خداپسندیده است و ضرورت دارد فرهنگ کاشت درخت و حفظ عرصه های طبیعی به عنوان اقدامی خداپسندیده در بین آحاد جامعه  و در این منطقه نهادینه شود.

فرماندار فاریاب نیز توسعه جنگل، تلطیف آب و هوا، مقابله با ریزگردها و افزایش سرانه فضای سبز در کشور و شهرستان فاریاب را از اهداف مثبت این طرح دانست و گفت: امروز در منطقه مهروئیه این شهرستان ۵۰۰۰ اصله نهال در سطح ۵۰ هکتار از اراضی ملی مهروئیه کاشت شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=38155
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.