استاندار کرمان:


مشکلات کارگری شرکت‌های خودروسازی بم رفع شود

استاندار کرمان با اشاره به اینکه بیکاری کارگران شرکت‌های خودروسازی بم مشکلات اجتماعی متعددی در پی دارد، افزود: باید برای تأمین منابع مالی مورد نیاز شرکت‌های خودروسازی فعال در منطقه ویژه این شهرستان، اقدام عاجلی صورت گیرد.

محمدجواد فدائی گفت: ایجاد اشتغال یکی از دغدغه های جدی دولت در کشور و استان کرمان است اما از ابتدای امسال تاکنون از منابع بانکی برای ایجاد اشتغال در این استان استفاده نشده است.

وی با اشاره به پتانسیل های معدنی موجود در کرمان تصریح کرد: وزارت کار باید زمینه را برای افزایش ایمنی محیط های کارگری و همچنین تجهیز و نوسازی معادن ذغال سنگ در این استان فراهم کند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار با اشاره به پتانسیل های استان کرمان در حوزه معادن ذغال سنگ در کشور گفت: باید به سمت مکانیزه کردن معادن ذغال سنگ در استان کرمان حرکت کنیم زیرا به شیوه سنتی نمی توانیم بازدهی زیادی داشته باشیم.

حاتم شاکرمی با بیان اینکه در وزارت کار در صدد ایجاد دولت الکترونیک هستیم بیان کرد: در حال اجرای سامانه جامع روابط کار در کشور هستیم و این سامانه تاکنون در ۲ استان تهران و اردبیل اجرا شده است و ۴۸ خدمت را به متقاضیان ارائه می کند که با اجرای این سامانه، نیازی به حضور کارفرما و کارگر در ادارات کار نیست.

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی سامانه جامع روابط کار در استان کرمان از استاندار کرمان درخواست کرد، در وهله نخست مسئولان این استان زمینه اطلاع رسانی درباره این سامانه به عموم جامعه و بویژه جامعه کارگری را فراهم کنند و در وهله دوم امکانات زیرساختی و نرم افزاری لازم برای اجرای این سامانه تأمین شود.

شاکرمی گفت: سرورهای این سامانه در وزارت کار قرار دارد و با راه اندازی این سامانه قادر به پیگیری مسائل کارگران در هر نقطه ای از کشور هستیم و از طرف دیگر مشکل وجود قراردادهای سفید امضای کارگری نیز با اجرای این سامانه برای همیشه از بین می رود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به راه اندازی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی وزارت کار در هشت استان کشور گفت: در استان کار مقدمات راه اندازی این مرکز فراهم شده است و با تخصیص بودجه برای فعالیت این مرکز، ظرفیت بسیار خوبی برای انجام تحقیقات پیرامون معادن ایجاد می شود.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به وجود حدود هشت هزار کارگر فعال در معادن ذغال سنگ استان، خواستار حل مشکلات این معادن شد و گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان با انحصار خرید و قیمت گذاری موجب ایجاد مشکلات متعددی برای معادن ذغال سنگ شده و جلوگیری از این وضعیت نیز نیاز به پیگیری جدی وزارت کار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=38153
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.