افزایش ۳۴ درصدی داوطلبان انتخابات مجلس در استان کرمان

مهلت نام‌نویسی داوطلبان انتخابات مجلس عصر شنبه، ۱۶ آذر با ثبت‌نام قطعی ۳۵۷ نفر در استان کرمان پایان یافت. در این گزارش به مقایسه آماری ثبت‌نام کنندگان انتخابات پیش رو و انتخابات سال ۹۴ پرداخته شده است.

با توجه به آخرین آمار ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس یازدهم در استان کرمان، ۳۵۷ نفر در سطح استان نام‌نویسی کردند که ۳۱۲ نفر آن‌ها مرد و ۴۵ نفر زن بودند. با این حساب ۸۷ درصد ثبت‌نامی‌ها را مردان و ۱۳ درصد را بانوان تشکیل داده‌اند.

این آمار در سال ۹۴ و برای دوره دهم مجلس ۲۶۷ نفر اعلام شده بود که از این تعداد ۲۳۵ نفر مرد معادل ۸۸ درصد و ۳۲ نفر زن معادل ۱۲ درصد بودند.

بر این اساس، تعداد ثبت‌نام کنندگان داوطلبان انتخابات مجلس ۳۴ درصد نسبت به دوره قبل (دوره دهم مجلس شورای اسلامی) افزایش داشته است. در این دوره همچنین حضور زنان یک درصد نسبت به دوره قبل افزایش داشته است.

از میان داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم در استان کرمان، میانگین سن جوانان بیش‌تر است و جوانان نسبت به دوره قبل بیش‌تر ثبت‌نام کردند.

در سال ۹۴، از میان ۲۶۷ نفر داوطلب، ۹۴ نفر در رده ۳۰ تا ۴۰ ساله، ۸۱ نفر در رده ۴۰ تا ۵۰ ساله، ۷۶ نفر در رده ۵۰ تا ۶۰ ساله، ۱۴ نفر در رده ۶۰ تا ۷۰ ساله و ۲ نفر بالاتر از ۷۰ سال سن داشتند.

آمار ثبت‌نام کنندگان کاندیداهای انتخابات مجلس به تفکیک حوزه‌های انتخابیه

در سال ۹۸، از حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه ۲۶ نفر مرد، حوزه انتخابیه بم، نرماشیر، فهرج و ریگان ۲۸ نفر که ۲۵ مرد و ۳ زن، حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد ۲۰ نفر که ۱۹ نفر مرد و یک زن، حوزه انتخابیه رفسنجان و انار ۴۵ نفر که ۳۸ نفر مرد و ۷ نفر زن، حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان ۳۵ نفر که ۳۰ نفر مرد و ۵ نفر زن، حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر ۴۴ نفر که ۳۷ نفر مرد و ۷ نفر زن، حوزه انتخابیه شهربابک ۲۹ نفر که ۲۷ نفر مرد و ۲ نفر زن، حوزه انتخابیه کرمان و راور ۱۰۸ نفر که ۸۸ نفر مرد و ۲۰ نفر زن و حوزه انتخابیه کهنوج، فاریاب، قلعه گنج و رودبار ۲۲ نفر مرد ثبت‌نام کرده‌اند.

در سال ۹۴، از حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه ۳۲ نفر، ۱۷ نفر در بم، ريگان، فهرج و نرماشير، ۹ نفر در جيرفت و عنبرآباد، در رفسنجان ۳۸ نفر شامل یک زن، ۲۲ نفر در زرند و كوهبنان، در سیرجان و بردسیر ۲۹ نفر شامل ۷ نفر زن و ۲۲ نفر مرد، ۱۸ نفر در شهربابک، کرمان و راور ۹۰ نفر ۷۱ نفر آقایان و ۱۹ نفر بانوان، ۱۲ نفر در كهنوج، منوجان، رودبارجنوب، قلعه گنج و فارياب ثبت‌نام کرده بودند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=38234
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.