هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال؛ گل گهر سیرجان- ذوب آهن اصفهان


آمارها علیه تیم آقا معلم| کابوس سقوط

گل گهر سیرجان حتی اگر امروز از سد ذوب آهن بگذرد، باز هم نمی‌تواند از رده پانزدهم جدول تکان بخورد. تیمی که تنها 6 امتیاز از 13 بازی گذشته کسب کرده.

از ساعت 16 امروز تیم فوتبال گل‌گهر در سیرجان میزبان تیم فوتبال ذوب‌آهن است. سیرجانی‌ها برای افزایش امید به ماندن در سطح اول فوتبال ایران، باید حتما این بازی را ببرند.

در طرف مقابل علی منصوریان که با برد مقابل نساجی مازندران در هفته چهاردهم، تازه توانسته کمی به آرامش برسد، با کسب نتیجه مقابل نماینده استان کرمان، می‌تواند جای پای خود را در اصفهان محکم کند.

آمار علیه تیم آقا معلم

عملکرد گل گهر تا اینجای کار، بیش از هر چیز کابوس سقوط را جلوی چشمان طرفدارانش می‌آورد.

گل‌گهری‌ها که در بازی امروز بهنام برزای و مهرداد عبدی را به همراه ندارند، در 13 بازی گذشته، تنها 6 امتیاز کسب کردند، بردی نداشتند و با 6 تساوی و هفت شکست، کاملا ناامید کننده ظاهر شدند.

براساس آمار متریکا، گل‌گهر از نظر میانگین مالکیت توپ، تعداد پاس و نرخ تبدیل شوت به گل آخرین تیم لیگ برتر است. دقت شوت و دقت پاس بازیکنان گل‌گهر هم تعریف چندانی ندارد و پانزدهمین تیم لیگ هستند.

متریکا 1

 

از سوی دیگر، نگاهی به جدول رده‌بندی لیگ برتر در سه فصل گذشته نشان می‌دهد تیم‌هایی که پس از 13 بازی، کمتر از 10 امتیاز کسب کرده‌اند، حتما در پایان فصل به لیگ یک سقوط کرده‌اند.

در پایان لیگ 97-98، دو تیم سپیدرود رشت و استقلال خوزستان به لیگ یک سقوط کردند. این دو تیم پس از سیزده بازی به ترتیب 9 و 4 امتیاز داشتند.

97 98

 

در لیگ برتر 96-97 هم مشکی‌پوشان تا پایان هفته سیزدهم، هشت امتیاز کسب کرده بود که در پایان به لیگ یک سقوط کرد. دیگر تیم سقوط کننده این فصل، نفت تهران بود که تا هفته‌های پایانی رقابت سختی با سپیدرود داشت.

96 97

در فصل 95-96 هم دو تیم صبای قم و ماشین‌سازی تبریز که پس از 13 بازی به ترتیب 9 و 6 امتیاز داشتند، در پایان فصل با لیگ برتر خداحافظی کردند.

95 96

این آمارها نشان می‌دهد ماندن تیم فوتبال گل‌گهر در لیگ برتر چقدر برای این تیم سخت است. به خصوص که به مربی اعتماد کرده‌اند که می‌توان گفت جزو مربیانی با نتیجه متوسط بوده و اتفاقا تجربه تقریبا مشابهی با فصل جاری داشته است.

مجید جلالی در سال 84 و پس از قهرمانی با صباباطری در جام حذفی و برد در سوپرجام مقابل فولاد خوزستان، تنها سه هفته روی نیمکت این تیم در لیگ برتر دوام آورد. او در همان سال و در هفته نوزدهم هدایت تیم شهید قندی یزد را بر عهده گرفت اما نتوانست مانع از سقوط یزدی‌ها شود. جلالی با این تیم 10 شکست و دو تساوی کسب کرد.

تا اینجای کار هم آقا معلم فوتبال ایران که از هفته هفتم جایگزین وینگو بگوویچ کروات شده، نتوانسته نتایج بهتری بگیرد.

بگوویچ در 6 بازی لیگ برتر، سه تساوی و سه شکست را کسب کرد و جلالی در هفت مسابقه سه تساوی و چهار شکست را کسب کرده.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=38514
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.