شهردار جدید بم در انتظار تایید وزارت کشور| فرماندار: مسوولیت با شورای شهر است

وزارت کشور باید در خصوص تایید یا رد صلاحیت شهردار جدید بم نظر دهد.

شورای شهر بم پس از استعفای شهرداری پیشین، 11 آذر حمید دهقان را به عنوان سرپرست شهرداری این شهر انتخاب کرد.

کمتر از دو هفته بعد اما اعضای شورا رای دادند که محمد بنی اسدی، رییس شورا به عنوان شهردار انتخاب شود.

پس از این بود که جنجال بر سر این تصمیم بالا گرفت.

براساس بخشنامه‌ای که سال گذشته وزارت کشور ابلاغ کرده، شهرداران حتما باید مدرک کارشناسی مرتبط داشته باشند.

امری که در خصوص محمد بنی اسدی دیده نمی‌شود چرا که رشته تحصیلی او آمار حیاتی (زیستی) است.

حالا فرماندار بم در خصوص این ماجرا توضیحاتی ارائه داده است.

هادی شهسوارپور گفته قانون می‌گوید مصوبات شورا باید به کمیته تطبیق ارسال شود و اگر ما نیز با آن مخالفت کنیم ولی شورا خود اصرار بر انجام مصوبه داشته باشد در نهایت می تواند اجرا کند اما مسوولیت آن با خودشان است.

فرماندار بم اضافه کرده هفت نفر از اعضای شورا بر این انتخاب رای داده اند و باید بدانیم مردم این افراد را بعنوان نماینده خود در شورای اسلامی شهر انتخاب کرده اند.

وی اظهارداشت: از بیشتر تصمیم های اعضای شورا اصلا رضایت نداریم و اصلا از عملکرد آنها راضی نیستیم اما شورا جایگاه قانونی دارد و وظایفی در اختیارشان است که باید براساس این وظایف عمل کنند.

شهسوارپور بیان کرد: بنده بعنوان فرماندار وظیفه نظارتی دارم و زمانی دیدم که عملکرد شهردار رضایت بخش و قابل قبول نیست تذکر دادم اما در نهایت اعضای شورای شهر به این نتیجه رسیدند و منجر به تغییرشهردار شد.

وی ادامه داد: اعضای شورا در انتخاب شهردار خودشان تصمیم گرفتند و حداقل مطمئنم از سیستم فرمانداری هیچ کس حتی توصیه ای نکرده است و خود اعضا بالاتفاق به این تصمیم رسیدند.

فرماندار توضیح داد: اکنون که شهردار معرفی شده است باید همگی وی را همراهی و کمک کنند و درخصوص مدرک قانون مشخص کرده است تمامی رشته ها شاید مد نظر انها نبوده و برخی رشته ها که در مصوبه وزارت کشور نیست بررسی می شود و نهایتا یا تایید می‌شود یا نمی شود و ما نمی توانیم کار غیرقانونی انجام دهیم.

وی افزود: قانون مصوب کرده است اگر مدرکی در این مصوبه نبود به کمیته اصلی وزارت کشور ارسال شود بنده نمی توانم در این خصوص نظری بدهم.

شهسوارپور توضیح داد: بالاخره شخصی باید بعنوان شهردار معرفی شود و مطمئنا هر کسی معرفی شود گروهی مخالف ان خواهند بود و جامعه پویا یعنی همین و نمی توان چون بنده مخالفم نظرم را بر بقیه تحمیل کنم.

فرماندار بم هچنین گفت: قانون همراه با اختیار باید باشد و نمی توان گفت قانون اجازه داده اما اختیار ندارید چنین کاری انجام دهید. اینکه بگوییم چرا ایشان معرفی شده است باید بدانیم هر شخص دیگری بود گروهی دیگر مخالف می شدند باید عملکرد را بسنجیم و نمیتوانیم پیش داوری کرد باید اعتماد کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=39073
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.