افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم و عترت استان کرمان

چهاردهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم و عترت استان کرمان در ۱۱۰ غرفه و با حضور۶۰ ناشر قرآنی در حسینیه ثارالله شهر کرمان افتتاح شد.

چهاردهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم و عترت استان کرمان صبح امروز با حضور علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، انجم‌شعاع مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان و حجت‌الاسلام الله‌وردی مسئول حوزه‌های علمیه استان کرمان در حسینیه ثارالله شهر کرمان افتتاح شد.

محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در آیین افتتاحیه این نمایشگاه با تبریک ایام‌الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: به دلیل همزمانی این نمایشگاه با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تلاش عوامل اجرایی نمایشگاه بهره‌مندی از معنویت این نمایشگاه در کنار نشاط معنوی است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های گسترده برای برگزاری این نمایشگاه گفت: رویکرد چهاردهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم و عترت استان کرمان ترویجی و فرهنگی بوده و برنامه‌های جانبی بسیار خوبی در این راستا در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان شعار امسال نمایشگاه را “قرآن معنای زندگی” عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه 110 غرفه دارد که در فضایی حدود 5 هزار متر مربع راه‌اندازی شده است.

وی از اختصاص 50 غرفه این نمایشگاه به فروش کتاب، نرم‌افزار و قلم قرآنی و 15 غرفه به فروش محصولات عفاف و حجاب خبر داد و گفت: 25 غرفه این نمایشگاه به موسسات و نهادهای قرآنی، 10 غرفه به بخش ویژه کودکان و نوجوان و 10 غرفه نیز به بخش هنری اختصاص داده شده است.

علیزاده از حضور محمدحسین طباطبایی نابغه قرآنی در نمایشگاه امسال خبر داد و افزود: تجلیل از حافظان کل قرآن، جنگ‌های شادی و کودکان و عرضه نرم‌افزارهای عفاف و حجاب از جمله برنامه‌های چهاردهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم و عترت استان کرمان است.

وی با عنوان اینکه نمایش بخش هنری نمایشگاه حدود 300 اثر فاخر در زمینه‌های مشبک، معرق، عکس و خوشنویسی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده می‌شود گفت: کارگاه‌های متعدد با محوریت قرآن و خانواده با هدف تحکیم خانواده و … از دیگر برنامه‌های امسال این نمایشگاه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از حضور60 ناشر قرآنی از استان‌های کرمان، تهران، قم و اصفهان در این نمایشگاه خبر داد و افزود: تلاش ما بر این است تا فضای خوب و پویایی با محوریت قرآن کریم در استان ایجاد کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=41780
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.