چهارشنبه‌ها با ارز دیجیتال| انفجار قیمت ریپل؛ دلیل چه بود؟

در ۲۴ ساعت گذشته، بیت کوین روندی کم نوسان را دنبال کرده است، اما وضعیت برای ریپل (XRP) بسیار متفاوت بوده است. قیمت ریپل، به عنوان سومین ارز دیجیتال دنیا از لحاظ ارزش بازار، در یک روز حدود ۱۰ درصد رشد کرد.

به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، از روز گذشته تا زمان نگارش این خبر، قیمت ریپل از ۰.۲۵ به ۰.۲۸ دلار رسیده است. ساعتی قبل نیز این ارز دیجیتال در بازه یک ساعته موفق شد تا از سطح قیمتی ۰.۲۸ دلار نیز عبور کند. شکستن سطح قیمتی ۰.۲۸ دلار باعث شد تا XRP به بالاترین قیمتش در چند ماه گذشته برسد.

به گفته کارشناسان، اضافه شدن قراردادهای آتی دائمی ریپل در پلتفرم بیت مکس (BitMEX) دلیل این افزایش قیمت بوده است. با عرضه این قراردادها برای ریپل، سرمایه‌گذاران می‌توانند قراردادهایی بدون سررسید برای جفت ارزهای ریپل/دلار خریداری کنند. این قراردادها برای هر دو موقعیت خرید (لانگ) و فروش (شورت) موجود است.

حجم معاملات روزانه ریپل به بالاترین نرخ در دو هفته گذشته رسیده است؛ این مسئله را می‌توان توجیهی بر این حقیقت دانست که معامله‌گران بسیاری دوست دارند تا در ارتباط تاثیرات عرضه قراردادهای آتی ریپل در بیت مکس، به جمع‌بندی برسند.

سوال اصلی در خصوص ریپل این است که آیا این ارز دیجیتال همچنان به رشد ادامه خواهد داد؟

برخی از کارشناسان و تحلیل‌گران برجسته در این حوزه با قاطعیت جوابی مثبت برای این سوال دارند.

سی‌جی (CJ)، از جمله مشهورترین تحلیل‌گران بازار، ماه ژانویه (دی) عنوان کرد که نوسانات ابتدای سال ۲۰۲۰ قیمت ریپل درست به مانند نوسانات بیت کوین کش و بیت کوین اس‌وی، پیش از جهش قیمت‌شان بود. او در ادامه افزود که قیمت ریپل، درست مانند فورک‌های بیت کوین پیش از افزایش قیمت شدید، در محدوده‌ای خاص با روندی ثابت در نوسان است.

photo ۲۰۲۰ ۰۱ ۱۹ ۰۴ ۰۲ ۰۵ 3 1024x513 1
نمودار قیمت بیت کوین اس وی

 

photo ۲۰۲۰ ۰۱ ۱۹ ۰۴ ۰۲ ۰۵ 2 1024x513 1
نمودار قیمت بیت کوین کش
photo ۲۰۲۰ ۰۱ ۱۹ ۰۴ ۰۲ ۰۵ 1024x513 1
نمودار قیمت ریپل

به گفته سی‌جی، اوایل هفته جاری ریپل این محدوده خاص را شکست و حالا آماده صعود به سطح ۰.۳۱۵۰ دلار است.

تونی اسپیلتورو (Tony Spiltoro)، یکی از تحلیل‌گران ارزهای دیجیتال، ضمن اشاره به عبور قیمت ریپل از سطح نزولی دو ساله‌اش، از احتمال آغاز یک جهش صعودی بزرگ خبر داد.

در عین حال که فاکتورهای تکنیکال نوید افزایش قیمت ریپل را می‌دهند، کریپتومر (Crypt۰mer)، با انتشار تصویری در صفحه توییتری خود، پیش‌بینی‌اش از نرخ سرمایه‌گذاری در قراردادهای بیت مکس را ۰.۷۵۰۰ درصد برای موقعیت‌های خرید عنوان کرد.

این نکته را به یاد داشته باشید که بالا بودن بیش از اندازه در نرخ سرمایه‌گذاری باعث تغییر جهت در نمودارها خواهد شد؛ این یعنی افزایش قیمت ریپل ممکن است به زودی به بن بست بخورد؛ چرا که تعداد موقعیت‌های خریدی که از اهرم‌های (Leverage) بسیار بالا استفاده می‌کنند، به نسبت موقعیت‌های فروش مشابه، بیشتر است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42005
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.