رفع مشکل ضمانت‌نامه‌های بانکی مددجویان کمیته امداد| اختصاص 20 میلیارد تومان به صندوق ضمانت این کمیته

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: مشکل ضمانت‌نامه‌های بانکی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) برای دریافت تسهیلات، حل شد.

محمدباقر نوبخت به طرح موضوع این مشکل از سوی استاندار کرمان اشاره کرد و افزود: ۲۰ میلیارد تومان به صندوق ضمانت کمیته امداد امام خمینی(ره) اختصاص می دهیم.

وی اضافه کرد: با اینکار می خواهیم بحث مددجویان کمیته امداد که مشکل ضمانتی برای دریافت تسهیلات بانکی دارند، حل شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور  نیز در این جلسه به تفاهمنامه صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه کشور در سال گذشته اشاره کرده گه باید بر اساس آن ۱۰ هزار واحد مسکونی توسط کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق محروم احداث شود.

مرتضی بختیاری اضافه کرد که اصل این تفاهمنامه احداث ۳۴ هزار واحد مسکونی برای محرومین در استان‌های محروم کشور همچون سیستان و بلوچستان و کرمان و مخصوصا روستاهای محروم این مناطق بوده که احداث ۱۷ هزار واحد آن برعهده کمیته امداد امام خمینی(ره) و مابقی برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گذاشته شده است.

وی عنوان کرد: تاکنون در استان کرمان ۷۴۰ پنل خورشیدی به بهره‌برداری رسیده و وارد مدار شده است که بین ۸۰۰ تا یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان برای مددجویان به صورت ماهانه درآمد دارد.

وی افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری حدود یک هزار پنل خورشیدی دیگر نیز به بهره‌برداری برسد.

در این رابطه محمدباقر نوبخت نیز گفت: موضوع نصب و راه اندازی یک هزار پنل خورشیدی بر روی پشت بام منازل مددجویان کمیته امداد مورد موافقت قرار گرفته و  امیدواریم نصب این هزار پنل خورشیدی تا دهه فجر سال آینده عملیاتی شود.

وی عنوان کرد: تا هفته آینده اعتبار این طرح از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تامین می شود.

خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد را باید توانمند بسازیم

به گزارش ایسنا، استاندار کرمان نیز گفته است که خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد را باید توانمند بسازیم.

وی از ایجاد ۷ هزار شغل توسط کمیته امداد در سال گذشته در استان کرمان خبر داد و بیان کرد: اشتغال برای مددجویان کمیته امداد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است لذا امسال ایجاد ۱۲ هزار شغل تعهد کمیته امداد امام خمینی استان کرمان است.

استاندار کرمان با اشاره به مشکل مددجویان کمیته امداد در تامین ضمانت‌نامه برای دریافت وام و تسهیلات نیز اشاره و بیان کرد: برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) که توانایی تامین ضمانت‌نامه برای دریافت وام و تسهیلات را ندارند اقداماتی در استان انجام داده‌ایم اما از رییس سازمان برنامه و بودجه کشور می خواهیم در این راستا نگاه و اقدام ویژه ای را داشته باشند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42074
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.