معاون توسعه مدیریت وزارت میراث: معوقات کارکنان بناهای تاریخی تا پایان سال پرداخت می‌شود

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: قول می دهم که تا قبل از پایان سال مشکل پرداخت حقوق معوقه کارکنان شرکتی میراث فرهنگی حل شود.

چند وقت پیش گقته شد که نزدیک به 6 ماه است کارکنان مرمت کار بناهای تاریخی در کرمان حقوق خود را دریافت نکرده اند و در واقع حقوقشان نامنظم پرداخت می شود.

این موضوع حتی بر روی بیمه تامین اجتماعی آنها نیز تاثیر منفی گذاشته است.

محمد خیاطیان در اینباره به «کرمان نو» گفت: بحث نبود و یا کمبود اعتبار شاید خیلی موضوع درستی نباشد اما نحوه هزینه کرد این اعتبارات برای ما مهم است.

وی افزود: براساس قانون برنامه ششم توسعه و قانون تشکیل  سازمان میراث فرهنگی سابق یک مقدار ساز و کارهایمان مانند پرداخت حقوق ها و استفاده از منابع اعتباری دچار اشکال شده است.

او ادامه داد: با تلاش هایی که از شخص وزیر و همکاران دیگر در معاونت توسعه صورت گرفته است ما توانستیم مشکلات قانونی راجب تامین اعتبار را حل و فصل کنیم.

خیاطیان بیان کرد: از جمله کارهایی که انجام شده این است که می خواهیم پایگاه های ملی جهانی‌مان را در قالب هیات امنا اداره کنیم.

وی اضافه کرد: برای تک تک پایگاه هایی که این شاخص ها را دارند یک مجموعه هیات امنا انتخاب می کنیم که مسوولیت و هزینه کرد اصلی از جمله دستور العمل های پرداخت و مالی در اختیار آنها قرار می گیرد.

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  معتقد است که این اتفاق برای هیات امنا خوب است زیرا دست آنها در چگونگی هزینه کردن باز است.

وی افزود: اینگونه پایگاه ها درآمد و کمک هایی که در سطوح مختلف اعم از سطح داخلی و بین المللی می شود را می توانند برای خودشان هزینه کنند که امیدواریم این موضوع به شکل ریشه ای در آینده ای بسیار نزدیک حل شود.

خیاطیان عنوان کرد: به جز پایگاه ها تغییری در روند پرداخت حقوق نیرو های شرکتی هم انجام می شود تا از اعتبارات استانی استفاده کنند.

این مسوول از استاندار کرمان و مدیران سازمان میراث فرهنگی استان کرمان خواست که نسبت به تخصیص اعتبارات به اداره های میراث فرهنگی استان یک نگاه ویژه داشته باشند.

وی به صراحت گفت: متاسفانه من باید اذعان کنم، میراث فرهنگی دستگاهی است که نسبت به بقیه دستگاه های دولتی سطح حقوق و اعتباراتش کمتر است.

وی افزود: برای حل مشکل باید این بحث در شورای اداری استان مطرح و به موضوع توجه و رسیدگی شود.

خیاطیان اظهار کرد: مدیران کل استان های ما هم  تلاش می کنند که ایشالله بتوانند حقوق نیرو های شرکتی پرداخت شود.

از وی در رابطه با اینکه آیا فکر می کنند مشکل این کارکنان از طریق یک مصاحبه و خواهش از مدیران برای پرداخت حقوق معوق آنها این مشکل قابل حل است، پرسیدیم.

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پاسخ گفت: ما در حال پیگیری هستیم و هر کجا که توانستیم، صحبت کردیم.

وی ادامه داد: در سازمان برنامه و بودجه و هیات دولت این موضوع توسط وزیر سازمان پیگیری و راجب آن صحبت شد که بتوانند منابع را به وقت توزیع کنند.

خیاطیان در رابطه با نمایشگاه و غرفه کرمان به ما گفت: یکی از اتفاق های خوبی که امسال در این نمایشگاه افتاده این است که در کنار بحث گردشگری ما بخش صنایع دستی را هم داریم.

وی اضافه کرد: این تعامل باعث شده، استان هایی که در حوزه صنایع دستی موفق تر وفعال تر هستند، بتوانند بیشتر خودشان را نشان بدهند که استان کرمان هم از این قاعده مستثنی نیست.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42444
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.