حاج قاسم در مجاهدت، مردم داری و ایستادگی الگوی ما است

رییس قوه قضاییه گفت: حاج قاسم چهره ای بود که در وجودش اخلاص برای خدا، عمل کردن، اندیشه کردن برای خدا بوده و در آشکار و پنهان مجاهدت کردن موج می زند.

آیت الله سید ابراهیم رییسی صبح امروز در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: اخلاص او امروز در صدر ویژگی‌ها و شاخص‌های مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی است. عمل صالح او آن هم عمل صالحی که مورد رضای حضرت حق باشد شاخص است.

وی افزود: امروز راه و روش شهید سلیمانی در مجاهدت، مردم داری، ایستادگی در مقابل دشمن، سر خم نکردن در برابر موانع الگویی برای ما است.

وی ادامه داد: موانع پیش روی همه است و ما در آشکار ندیدیم که شهید سلیمانی از مشکلاتی که پیش رویش است نسب به حرکت عظیم پاکسازی عظیم از لوث وجود خناثان درد و دل بکند.

رییسی بیان کرد: برخی مشکلاتی که دشمن ایجاد می کرد و مشکلاتی که در سر راه ماموریتش به وجود می آمد را شهید سلیمانی صرفا به دنبال حل کردن آنها بود نه گله کردن و فقط حرف زدن.

وی با بیان اینکه نگاه شهید سلیماتی به مقام معظم رهبری این بود که از ایشان درس ایستادگی و مقاومت را می گرفت، عنوان کرد: شهید سلیمانی در مکتب امام و جانشین به حق ایشان درس ایستادگی و مقاومت را می گرفت و حقیقتا شاگرد لایقی در مکتب ولایت بود و سفارش شهید سلیمانی به ما بازماندگان این است که در این مسیر دچار سستی و درجا زدن و توقف کردن نباید شد.

رییس قوه قضاییه گفت: باید با ایستادگی و مقاومت و با نگاه به اهداف مهم انقلاب اسلامی برای اجرای عدالت، مبارزه با فساد تلاش کرد همانطور که وصیت شهید سلیمانی به همه ما این است که برای تبعیت از ولی فقیه و اجرای عدالت، مبارزه با فساد، باید سر از پا نشناخت و تلاش کرد.

وی اضافه کرد: اباید به این مردم  خدمت کرد، به ویژه در استان کرمان که اخلاص و دلدادگی این مردم بر کسی پوشیده نیست و کار کردن برای این مردم سند افتخاری برای ماست و باید هر کاری که  می توانیم برای آنها انجام دهیم تا با همه وجود احساس اجرای عدالت کنند.

 رییسی تاکید کرد: نیروی انسانی دادگستری استان کرمان نیاز به تقویت دارد و تلاش مضاعف نیروی انسانی موجود جای قدردانی دارد که این میزان تلاش و کار همکاران و به ویژه در کاهش موجودی پرونده‌ها جای تشکر دارد.

وی افزود: باید تلاش کرد کاستی در نیروی انسانی، بودجه و امکانات و تجهیزات را با کار مضاعف جبران کرد. البته کمبودها را بررسی و به میزانی که از دستمان بربیاید، سعی می کنیم مقداری از مشکلات کاهش پیدا کند.

 

رییس قوه قضاییه بر حل پرونده های دادگستری که می توان از طریق صلح و سازش ختم داده شود تاکید کرد و ادامه داد:  این موضوع یک اصل قرآنی و اسلامی است. به عنوان مثال پرونده‌های اختلاف خانوادگی، برخی پرونده‌های مالی، بسیاری از دعاوی توهین و … با صلح و سازش قابل حل است.

رییس قوه قضائیه با بیان اینکه لایحه ای برای شوراهای حل اختلاف تهیه و به دولت داده شده است عنوان کرد: اکنون منتظریم این لایحه به مجلس برود و با این لایحه صلاحیت‌های قانونی شوراها مشخص و وضعیت کارکنان شوراها روشن شود.

اوی تصریح کرد: امنیت در استان کرمان برای ما بسیار مهم است و نمی‌توانیم اجازه بدهیم به هیچ عنوان امنیت مردم این استان تحت هیچ شرایطی به خطر افتد؛ ضمن آنکه مسوولان و نیروهای نظامی، امنیتی و عموم مردم نیز این اجازه را به کسی نمی دهند.

رییسی اضافه کرد: نباید اجازه داد قاچاقچیان مواد مخدر، جرایم خشن و سازمان یافته تحت هیچ شرایطی امنیت منطقه را به خطر بیاندازند و بنای ما این است با افرادی که امنیت را به خطر می‌اندازند، برخورد عبرت آموز داشته باشیم.

رییس قوه قضائیه بر این موضوع که باید مسوولان نسبت به ساماندهی اتباع بیگانه تصمیم گیری و راهبردی برای ساماندهی این اتباع تعیین کنند که کاملا به امنیت منطقه کمک می کند تاکید کرد.

وی ادامه داد: به برکت خون شهداء و مجاهدت های شبانه روزی مجاهدان، شرایط کاملا امنی در استان کرمان شاهد هستیم و وضعیت امنیتی جنوب شرق و به ویژه استان کرمان نسبت به اوایل پیروزی انقلاب اسلامی متفاوت است اما نباید اجازه داد برخی، جرائم ناامنی را مرتکب شوند.

وی اظهار کرد: امروز شرایط در این منطقه کاملا امنی است اما پرونده هایی که ما شاهد آن هستیم نشان می دهد بعضی افراد می خواهند نا امنی ایجاد کنند که نباید به آنها اجازه داده شود و  تمهیدات مقدماتی آن باید در شوراهای تامین، تامین شود و نهایتا در شورای امنیت کشور  رسیدگی شود.

وی افزود: سرعت و دقت در کار و کیفر به موقع نسبت به نا امن کنندگان، امنیت مردم برخورد با قاچاقچیان و افراد شرور باید انجام گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42552
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.