تاکید استاندار کرمان بر ساماندهی سگ‌های بلاصاحب|دستگاه‌های اجرایی به وظایف‌شان عمل نمی‌کنند

استاندار کرمان بر اجرای دقیق دستورالعمل ساماندهی سگ ها در کرمان تاکید کرد و آن را تنها راه‌حل برای رفع این مشکل در کرمان دانست.

محمد جواد فدایی در جلسه ی  کارگروه فرهنگی‌ واجتماعی استان گفت:  تکلیف‌ بعضی از معضلاتی که در شهرها و جامعه وجود دارد، روشن است و برای آن‌ها قانون، آیین‌نامه و دستورالعمل داریم اما مشکل این است که قوانین اجرا نمی‌شوند.

وی افزود: درباره‌ی سگ‌های ولگرد هم یک آیین‌نامه و دستورالعمل وجود دارد که باید اجرا شود، اگر دستگاه‌هایی که مسوولیت به عهده‌ی آن‌ها گذاشته شده امکانات و اعتبار ندارند مانند سایر کارها باید تامین اعتبار بشود و پیگیری کنند تا امکانات فراهم شود.

استاندار کرمان عنوان کرد: اگر باید جایی ساخته شود که مسقف باشد، بر اساس دستورالعمل این کار باید انجام شود.

وی اضافه کرد: نمی‌شود این کارها صورت نگیرد و بگوییم تکلیف آن مشخص نیست؛ زیرا همه چیز مشخص است.

فدایی ادامه داد: اعتباراتی که در شورای توسعه و برنامه‌ریزی توزیع می‌کنیم باید اولویت‌بندی شود، جاهایی که سلامت شهر و مردم در حال تهدید است، جزو اولویت‌هایی است که باید برای آن اعتبار لازم پیش‌بینی شود.

وی یادآور شد: من پیشنهادم این است که دستورالعمل عینا اجرا شود و معاونت عمرانی و شهرداری گزارش آن را بدهند و در جلسه‌ی بعد اگر مشکلی بود مطرح کنند اما تاکید این است که دستورالعمل را اجرا کنند و موکول به جلسه‌ی بعد نشود.

استاندار کرمان  با تاکید بر این‌که آیین‌نامه باید عینا اجرا شود، افزود: کار پژوهشی که دانشگاه علوم پزشکی برای عقیم‌سازی انجام می‌‌دهد نیز ادامه پیدا کند زیرا این کار نافی اقداماتی که در دستورالعمل آمده نیست.

وی به صراحت گفت: مشکل ما این است دستگاه‌های اجرایی ذیربط یا به وظایف‌شان آشنا نیستند و یا به آن‌ها عمل نمی‌کنند.

فدایی با اشاره به اینکه بحث سگ‌های ولگرد تازه در کشور به‌وجود نیامده، عنوان کرد: سال‌هاست که این مشکل مطرح بوده و برای آن پیش‌بینی کردند و با استفاده از تجربه‌ی سال‌های قبل، نظر کارشناسان، با توجه به مشکلاتی که با انجمن حمایت از حیوانات بوده، نظر سازمان‌های مردم‌نهاد و محیط زیست، برای آن دستورالعمل ایجاد شده است و زمانی که این دستورالعمل وجود دارد ما نیاز به مصوبه‌ی خاصی نداریم و فقط دستورالعمل باید اجرا شود.

وی ادامه داد: حوزه‌ی معاونت عمرانی گزارشی از اقداماتی که بر اساس دستورالعمل انجام داده برای جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی و توسعه بیاورد و اگر کم‌وکاستی است آن‌جا مطرح کنند تا تصویب شود.

استاندار کرمان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی و صدا و سیما نیز به صورت مشترک آموزش عمومی مردم را برنامه‌ریزی و اجرا کنند و دفتر امور اجتماعی از کمک انجمن حمایت از حیوانات و سازمان‌های مردم‌نهاد برای اجرای مصوبات کارگروه کمک بگیرند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42572
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.