کرمان چه زمانی به روال عادی برمی‌گردد؟| استاندار: ملاک، نظر کارشناسان بهداشت است

استاندار کرمان گفت: بازگشت شهر به روال عادی بستگی به نظر کارشناسان بهداشت و درمان دارد و متناسب با اعلام نظرات کارشناسی اقدام می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، محمدجواد فدایی با اعلام تشکیل کارگروه‌ آسیب‌شناسی واحدهای متاثر از بیماری کروناویروس و کارگروه خیران و موسسات غیردولتی در قالب ستاد استانی مدیریت پساکرونا در راستای رفع نگرانی و دغدغه‌های برخی مشاغل به دلیل ضرورت تعطیلی‌ها و فاصله‌‌گذاری فیزیکی عنوان کرد: برخی از مشاغل در جریان بیماری کرونا ویروس با مشکلاتی مواجه شده‌اند که شاید نتوانند بعد از اتمام بیماری، فعالیت خود را مطابق قبل ادامه دهند، لذا پیشنهاد تشکیل ستادی جهت بررسی موضوع در این خصوص شد.

وی با اشاره به اینکه نخستین جلسه ستاد استانی مدیریت پسا کرونا با حضور امام جمعه کرمان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان برگزار گردید، بیان داشت: دولت برنامه‌هایی را برای کمک و جبران خسارت مشاغل و اصناف متاثر از موضوع دارد، اما ممکن است بعضی مشاغل نتوانند از امکانات دولت استفاده کنند و یا اینکه برای آنها کافی نباشد.

فدایی افزود: ضمن اینکه بعضی از سازمان‌های مردم نهاد، موسسات غیردولتی، خیران و مردم می‌خواهند در حل مشکل مشارکت داشته باشند و به همین منظور مقرر شد در کارگروهی به آسیب‌شناسی و شناسایی مشکلات واحدها و پیشنهاد راهکار برای حل آنها بپردازند و کارگروه دیگری نحوه مشارکت و بهره‌گیری از کمک‌های خیران و موسسات غیردولتی بررسی کنند تا براساس آن گزارش‌ها تصمیمات بعدی اتخاذ شود.

استاندار کرمان عنوان کرد: تمام مشاغل خدماتی، تولیدی، صنعتی و غیره که به دلیل بیماری کرونا تعطیل و یا دچار مشکلاتی شدند در این برنامه استانی دیده می‌شوند.

 نظر کارشناسان بهداشت و درمان، ملاک عمل برای بازگشت شهر به روال عادی

استاندار کرمان با بیان اینکه کرمان به لحاظ بیماری کرونا ویروس اکنون در شرایط باثباتی قرار دارد و سیر صعودی را نداریم، تصریح کرد: امیدواریم این وضعیت به سیر نزولی تبدیل شود، براساس آمار، استان کرمان نسب به دیگر استان‌ها وضعیت بهتری دارد.

وی با تاکید بر اینکه تمام برنامه‌هایی که در استان اجرا می‌کنیم با نظر کارشناسان، نظرات متخصصان امر و صاحب نظران در بیماری کرونا انجام می‌شود، گفت: بازگشت شهر به روال عادی بستگی به نظر کارشناسان بهداشت و درمان دارد و با اعلام نظر کارشناسی اقدام می‌کنیم.

استاندار کرمان از مردم برای همکاری خوب در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به ویژه در روزهای 12 و 13 فروردین ماه قدردانی کرد و بیان داشت: همراهی مردم و عمل به توصیه‌های بهداشتی برای در خانه ماندن قابل تقدیر است و امیدواریم هر چه سریعتر مشکل برطرف شود.

فدایی ابراز داشت: 16 مورد از اصناف نیز نیاز روزمره مردم هستند شامل تاسیسات، تعمیر لوازم خانگی، آرایشگاه و غیره مقرر شده تا دستورالعملی برای آنها تنظیم شود که طبق پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی بتوانند فعالیت داشته باشند که مشکل مردم رفع شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=46257
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.