مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمان عنوان کرد:


اجرای طرح رزمایش ضیافت همدلی با توزیع ۶ هزار بسته معیشتی

در نشست خبری مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمان برنامه های اوقاف در ماه مبارک رمضان تشریح و به ضرورت وقف در حوزه درمانی تاکید شد.

نشست خبری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان صبح امروز یکشنبه ۷ اردیبهشت برگزار و  برنامه‌های اوقاف در ماه مبارک رمضان تشریح شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمان ضمن تبریک شروع ماه رمضان با اشاره به سخن رهبر انقلاب در رابطه با ایجاد رزمایش همدلی در کشور گفت: اولین طرح اوقاف در ماه رمضان امسال رزمایش ضیافت همدلی است.

حجت‌الاسلام علی جلالی ادامه داد: طرح رزمایش ضیافت همدلی با آماده کردن ۱۱۰ هزار بسته معیشتی و غذایی انجام می‌شود که سهم استان کرمان ۶ هزار بسته است.

وی افزود: هزینه این بسته ۲۵۰ هزار تومان است و در ایام ولادت امام حسن (ع)  تا شهادت امام علی (ع) توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف گفت: طرح دوم ماه رمضان امسال طرح ضیافت الهی است که امسال به دلیل شیوع کرونا متفاوت انجام می‌شود.

جلالی افزود: در این طرح اولین اقدام اعزام گروه‌های تبلیغی بود که امسال به دلیل شرایط کرونا اعزام مبلغ نداریم و سعی شد تبلیغ در فضای مجازی انجام شود.

وی عنوان کرد: بخشی در قالب ادعیه و سخنرانی و بخشی قرانی است.

مدیرکل اوقاف گفت: کار دوم تعظیم شعائر این ماه است که در شهادت حضرت خدیجه طرح مادر امت و ویژه‌برنامه جشن ولادت امام حسن تدارک دیده‌شده است.

جلالی ادامه داد: سوم سفره‌های افطاری که امسال با حفظ پروتکل‌های بهداشتی سعی شد این کار انجام شود.

وی افزود: در این سفره افطاری از ظرفیت امام‌زاده‌ها استفاده و بین همسایه‌ها توزیع می‌شود.

تصمیم‌گیری برای مستأجران متضرر اوقاف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمان گفت: مستعجرهای اداره اوقاف به چند بخش تقسیم می شوند ؛بخشی از  مستعجران باغات و زمین ها زراعی هستند که هیچ آسیبی به آن ها وارد نشده است.

جلالی ادامه داد: بخش بعدی مستعجرین متضرر مانند مغازه ها یا رستوران ها هستند که گزارش کاملی در این مورد آماده و به تهران فرستاده شد.

وی عنوان کرد: برای هر گونه تخفیف نیاز به اجازه نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف هستیم که گزارش تهیه و نتیجه آن در این هفته به ما ابلاغ خواهد شد.

استفاده از کرونا به عنوان فرصت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمان گفت: سعی شد از تهدید کرونا به‌عنوان  فرصت شود که در این زمینه از بقاع متبرکه برای مرکز خدمات‌رسانی و تولید تجهیزات مانند ماسک استفاده شد.

وی ادامه داد: دومین کار در زمینه ضدعفونی بود که  ۳۴ هزار و ۲۱۰ لیتر مواد ضدعفونی برای بقاع متبرکه استفاده‌شده.

حجت‌الاسلام علی جلالی افزود: تهیه ۳ هزار بسته معیشتی میان وعده در شهر کرمان در سالروز ولادت امام زمان در بیمارستان افضلی پور و پیامبر اعظم از دیگر کارهای انجام‌شده بود.

وی با اشاره به اینکه امروز در حوزه درمانی شدیدا نیاز به وقف داریم، گفت: تنها درمانگاه سرطانی جنوبشرق در بیمارستان شهید باهنر کرمان است که فضای کوچکی است و نیاز به ساختمان در این بخش داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به نیاز به وقف در حوزه فناوری، امنیت، بلایای طبیعی و … گفت: در سال قبل نخستین موقوفه به عنوان کمک به بلایای طبیعی در استان گلستان ثبت شد

جلالی تاکید کرد: در استان کرمان که حوادث طبیعی مختلفی رخ می دهد نیز نیاز به وقف در این حوزه است.

وی در مورد پخش تلاوت قرآن در ماه رمضان گفت: امسال با توجه شرایط خاص کرونا تلاوت‌های سال گذشته هرروز پخش می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمان گفت : دومین کار در بحث قرآن فراهم آوردن چهل و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بوده که  مرحله مقدماتی امسال در ۵ منطقه استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ثبت نام از ۶ اردیبهشت تا ۱۶ خرداد است و در  شهریورماه مسابقات استانی برگزار می‌شود.

جلالی توضیح داد: در صورت برگزار نشدن مرحله کشوری افراد ممتاز امسال سال آینده در مسابقات شرکت خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمان در خصوص شعار سال که جهش تولید است گفت: در این زمینه ستاد استانی تشکیل در اولین کار از سرمایه‌گذاران  دعوت شد.

وی ادامه داد: اوقاف مکان‌های بلااستفاده دارد که ظرفیت خوبی برای اشتغال هستند.

جلالی افزود: از دیگر برنامه‌ها ایجاد انرژی خورشیدی در ۲۰ بقعه متبرکه و پیگیری برای  ایجاد 2 جایگاه سوخت در سیرجان و زرند و  راه‌اندازی پروژه تجاری و ورزشی در سیرجان و شهربابک است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=48032
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.