مطالبات تلنبار شده کارگران| ورود رئیسی به ماجرای دستمزد ۹۹ کارگران 

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از دستور رئیس قوه قضائیه به سازمان بازرسی کل کشور برای بررسی ابعاد دستمزد ۹۹ کارگران خبر داد.

تسنیم گزارش داده؛ هادی ابوی دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به دیدار این انجمن با حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در آستانه روز کارگر، گفت: نمایندگان کارگران در دیدار با رئیس قوه قضائیه، به طرح مشکلات مزد ۹۹ پرداختند.

آنها به مواردی از قبیل اینکه دستمزد ۹۹ کارگران از هزینه‌های زندگی آنها بسیار کمتر است و مصوبه دستمزد مورد تایید شورای عالی کار نیست، مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه این انجمن شکایتی درباره مزد ۹۹ به دیوان عدالت اداری ارائه کرده است، گفت: از رئیس قوه قضاییه درخواست کردیم با توجه به شکایتی که در دیوان داشته‌ایم و قرار است در زمان کوتاه رسیدگی شود، نسبت به رسیدگی در خصوص دستمزد ۹۹ اقدام کنند.

 حجت‌الاسلام رئیسی هم به دیوان بازرسی کل کشور دستور داد تا ظرف مدت یک هفته تا ۱۰ روز جلسه‌ای با حضور نمایندگان شورای عالی کار تشکیل و نظرات نمایندگان کارگران اخذ شود و اقدامی در این زمینه صورت گیرد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به اینکه در حال حاضر معیشت مهمترین مطالبه کارگران است، عنوان کرد: دولت باید کارگران را دریابد، معیشت کارگران به سختی افتاده است. 

وی افزود: مطالبات کارگران سال‌های زیادی است که عملیاتی نشده است.

ابوی با اشاره به مطالبات کارگران در آستانه روز کارگر گفت: امنیت شغلی، تقویت قدرت خرید، معیشت، دستمزد شایسته، احیای قراردادهای کار دائم و اجرای بهداشت کار در محیط های کاری از جمله مطالبات کارگران است.

او به صراحت گفته که سال‌های زیادی است که هنوز محقق نشده و هر ساله مسوولان در آستانه روز کارگر وعده‌های مختلفی به کارگران داده اما به آن عمل نکرده‌اند.

بلاتکلیفی حقوق فروردین کارگران زغال‌سنگ

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=48339
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.