بافت فرش نفیس، توسط هنرمندان منوجانی

معین اقتصاد مقاومتی شهرستان منوجان گفت: هنرمندان منوجانی در اقدامی کم‌نظیر برای اولین بار موفق به بافت فرش تمام ابریشمی لوکس به ابعاد ۱۶۰*۲۳۰ سانتیمتر در این شهرستان شدند.

به گفته حسن حقانی مدیر معین اقتصاد مقاومتی شهرستان منوجان با اشاره به بافت فرش ابریشمی در این شهرستان عنوان کرد: هنرمندان منوجانی در اقدامی کم‌نظیر موفق به بافت فرش تمام ابریشمی لوکس به ابعاد ۱۶۰*۲۳۰ سانتیمتر در این شهرستان شدند.

وی خاطرنشان کرد: از مشخصات این فرش نفیس می‌توان به طرح: شیخ صنعان، رَجشُمار ۵۰ رج (صد جفت)، تمام ابریشم (چله و خامه ابریشم)، رنگرزی طبیعی، با ۱، ۶۸۰، ۰۰۰ گره اشاره کرد که ۳۰ رنگ در آن استفاده شده است و مدت بافت آن، ۱۴ ماه به طول انجامید.

حقانی همچنین از بافت فرش دیگری توسط هنرمندان منوجانی خبر داد و گفت: فرش دیگری با همین مشخصات در حال بافت است که به‌زودی کار بافندگی آن به اتمام می‌رسد.

وی در ادامه افزود: این اقدام در راستای مسئولیت‌های اجتماعی معین اقتصادی منوجان و باهدف ترویج و توسعه کارآفرینی در این شهرستان صورت گرفته است.

لازم به ذکر است شرکت سنگ آهن گهرزمین به‌عنوان معین اقتصادی منوجان در بحث اشتغال‌زایی و کارآفرینی این شهرستان نقش بسزایی را داشته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=48558
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.