تولید بیش از ۳۸۰۰ تخته فرش توسط مددجویان کرمانی

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از تولید ۳۸۲۰ تخته فرش و گلیم توسط مددجویان کرمانی طی سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش کرمان نو، یحیی صادقی با اشاره به اینکه  در چند سال گذشته رویکرد جهشی و چشم‌گیری درزمینهٔ تولید فرش دست‌باف در استان داشته‌ایم گفت: ۳۸۲۰ تخته فرش دست‌باف به متراژ 42 هزار مترمربع طی سال ۱۴۰۰ توسط مددجویان استان تولید و روانه بازار فروش شده است.

وی ارزش فرش‌های تولیدی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان طی سال جاری را بیش از 220 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون بیش از ۵۵۰۰ قالی‌باف فعال تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که اکثر این قالی‌بافان بیمه هستند.
صادقی تعداد دارهای فعال قالی مددجویان را بیش از پنج هزار دار بیان کرد و گفت: به‌منظور حمایت از قالی‌بافان تحت حمایت، فرش‌های تولیدی آن‌ها با برند احسان بدون واسطه توسط این نهاد به فروش می‌رسد.
وی افزود: این نهاد با شناسایی طرح‌های روز و موردنیاز بازار، تأمین مواد اولیهٔ مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح‌های قالی‌بافی مددجویان و فروش فرش‌های تولیدی آن‌ها در خارج از استان باقیمت بالاتر، تلاش کرده بیشترین سود را نصیب مددجویان بافندهٔ تحت حمایت کند.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به این‌که استعداد سنجی قالی‌بافان و مشاورهٔ شغلی آن‌ها به‌صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالی‌بافی است، گفت: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش جهت انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحدهای مربوطه معرفی می‌شوند تا با تهیهٔ امکانات نقشه و مواد اولیهٔ موردنیاز توسط کمیته امداد، طرح راه‌اندازی شود.
وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون  مددجویانی که با استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه کمیته امداد آغاز به بافت فرش کرده‌اند در کنار رسیدگی به امورات روزمره زندگی شخصی و خانوادگی، از درآمد مناسبی نیز برخوردارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86547
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.