تجهیزات جنوبی ها برای مقابله با ملخ ها مستهلک است

تجهیزات لجستیکی سازمان کشاروزی جنوب کرمان مستهلک هستند و باید تجهیزات لازم هرچه زودتر به منطقه برسند در غیر این صورت این حشرات بیش از ۴ و نیم تن محصولات کشاورزی را در منطقه جنوب کرمان تهدید می کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان به« کرمان نو» می گوید: مبارزه با ملخ ها همچنان در جنوب کرمان ادامه دارد.

مجید فرخی افزود: ۲ باند در شرق و غرب منطقه جازموریان باهدف انجام عملیات هوایی وجود دارد که باند غربی بر اثر سیلاب تخریب شده و نیاز به بازسازی دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر درخواست هواپیما به سازمان حفظ نباتات ارسال شده است.

نرسیدن تجهیزات مساوی است با نابودی کشاورزی جنوب

فرخی تصریح کرد: هجوم ملخ ها امسال بیشتر از همیشه خواهد بود و اگر حمایت لازم را نداشته باشیم قطعا ملخ ها از مرکز کشور عبور کرده و خود را به مرکز کشور خواهند رساند.

این مسوول ابراز نگرانی کرد: تجهیزات لجستیکی سازمان کشاروزی جنوب کرمان مستهلک هستند و باید تجهیزات لازم هرچه زودتر به منطقه برسند.

وی تاکید کرد: در صورت نرسیدن تجهیزات لازم این حشرات بیش از ۴ و نیم تن محصولات کشاورزی را در منطقه جنوب کرمان تهدید می کنند.

فرخی گفت: مبارزه با پوره‌های فاز انفرادی و مهاجر از تاریخ هشت اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز و همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سال جاری بیش از سال گذشته باشد و کمبود خودرو کمک‌دار به منظور تجهیز به سمپاش پشت وانتی و اجرای مبارزه شیمیایی ازجمله مشکلات اساسی مبارزه با ملخ صحرایی در این منطقه است.

او می گوید: بر اساس گزارش سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد (فائو) امسال هجوم ملخ‌ها نسبت به سال گذشته، افزایش سه برابری خواهد داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: مسوولان باید توجه جدی به این منطقه به عنوان خط مقدم مبارزه با ملخ صحرایی داشته باشند.

معاون سازمان کشاورزی جنوب می گوید: رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان همیشه از مستهلک بودن تجهیزات لجستیکی ابراز نگرانی کرده و می کند.

وی اضافه کرد: باید برای جلوگیری از ورود ملخ‌ها به سایر مناطق کشور باید تدابیر لازم، برنامه‌ریزی و پیش‌بینی شود تا همچون سال گذشته بتوانیم از پس این آفت خطرناک بربیاییم.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=50021
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.