تامین اعتبار ۷۰ درصد هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی شرق و جنوب استان

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: با تقبل ۵۰ درصد هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی شرق و جنوب استان توسط شوراها و ۲۰ درصد توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی، ۷۰ درصد هزینه ها تامین اعتبار شد.

شورای آموزش و پرورش استان کرمان عصر امروز پنج شنبه ۱۲ تیرماه با حضور حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش کشور در استانداری کرمان برگزار شد.

حسینی معاون وزیر آموزش‌وپرورش کشور در توضیح مصوبات شواری آموزش و پرورش استان و دستاوردهای سفر ۲ روزه خود به کرمان گفت: مقرر شد در بحث سنجش سلامت دانش آموزان  ۵ درصد در مناطق خاص و عشایر  به‌طور رایگان،۱۰ درصد به طور نیم بها و برای مناطق شرق استان ۲۰ درصد علاوه بر این‌ها در طرح سنجش شرکت کنند

وی ادامه داد: مشکل سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی استان با کمک شوراهای شهر و تأمین ۵۰ درصد هزینه رفع و علاوه بر آن برای شرق و  جنوب و استان ۲۰ درصد هزینه ایاب و ذهاب تأمین می‌شود.

معاون وزیر عنوان کرد: در شرق کرمان نیز امسال ۵۰  درصد به بودجه استثنایی اضافه می‌شود.

حسینی گفت: علاوه بر سهم معمول در اعتبارات خدمات حمایتی  توان‌بخشی  استان، ۶۰۰ میلیون برای اختصاص یافته و به تشخیص آموزش و پرورش استان هزینه می شود.

وی افزود: به جهت نیاز خاص دانش آموزان استثنایی ۸ سالن ۲۰۰ متری درون  مدرسه‌ای در مدارس استثنایی استان خواهد شد.

وی عنوان کرد: در نهایت چیزی بالغ بر یک میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان به اعتبارات مدارس استان اضافه شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با انتقاد شدید از طبقاتی شدن مدارس گفت: طبقاتی شدن و نابرابر شدن مدارس از مشکلات ما بوده و ما از این مسئله رنج می بریم

وی ادامه داد: تتنوع مدارس را باید از بین برد و به سمت ترکیبی شدن مدارس باید گام برداریم و در این مدارس روش‌های مبتنی بر نیاز دانش آموزان تعلیم داده شود.

حسینی بسته مدرسه انطباقی را یکی از اقدامات سال جاری سازمان آموزش و پروش استثنایی ذکر کرد و افزود: مدارس را منطبق می کنین تا دانش آموزان در کنار هم زیست مشترک داشته باشند.

معاون وزیر با اشاره به مشقت‌ها و سختی‌های کار تدریس به دانش آموزان استثنایی، اظهار کرد: به دنبال این هستیم که حق ویژه‌ای برای معلمین استثنایی داشته باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=52127
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.