گزارش تجمعات غیر قانونی به پلیس ۱۱۰

استاندار کرمان گفت: مردم در صورت مشاهده ی هر گونه تجمع غیر قانونی به پلیس 110 گزارش دهند تا تخلفات بررسی و با آن برخورد شود.

محمدجواد فدائی ظهر امروز ۲۱ تیرماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: امروز دو تصمیم مهم برای نظارت و کنترل بیشتر در راستای مقابله با کرونا ویروس داشتیم که تشکیل گشت بهداشتی ویژه بیماری کووید ۱۹ یکی از آنها بود.

وی افزود: علت تشکیل گشت این است قوه قضائیه در این گشت حضور داشته و مواردی که نیاز به حکم دادستانی برای برخورد با تخلفات دارند، از حضورشان استفاده شود.

فدائی تصریح کرد: این گشت متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، دادستانی، بازرسی استانداری و نیروی انتظامی است و مقرر شد طی دو روز دستورالعمل اجرائی را تهیه، در کمیته امنیتی انتظامی مطرح و مصوب و به شهرستان ها ابلاغ شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه بازگشایی‌ها از جمله بازار و اصناف تصویب شده اما با تجمعات مخالفیم بیان کرد: براساس مصوبه دیگر این جلسه به شهروندان توصیه می شود هرگونه اطلاع درباره برگزاری تجمعات دارند، به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند تا رعایت ضوابط یا احتمالا تخلفات بررسی و با آن برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای موجود، حدود ۸۰ درصد مبتلایان جدید به دلیل شرکت در مراسماتی همچون ترحیم، عروسی و مهمانی ها با این ویروس درگیر شده اند تاکید کرد: مراسم تالارهای پذیرائی باید با ۵۰ درصد ظرفیت برگزار شود و از ابتدا تا انتهای مراسم نماینده دانشگاه علوم پزشکی باید در تالار حضور داشته باشد و این مصوبه در همه شهرستان های استان لازم الاجراست.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان استفاده از ماسک را کاملا اجباری دانست و اظهار کرد: در خودروهای عمومی مانند اتوبوسها و تاکسی‌ها حتما باید از ماسک استفاده شود ضمن آنکه طبق مصوبه ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا ادارات به افرادی که ماسک ندارند، ارایه خدمت نخواهند کرد و کاملا نیز قانونی خواهد بود.

فدائی با اشاره به لزوم پیگیری سازمان صنعت، معدن و تجارت برای تامین پارچه مناسب برای تولید ماسک، درباره درخواستی مبنی بر تعطیلی جمعه بازار شهربابک عنوان کرد: باید به گونه ای طراحی محوطه صورت بگیرد که ورودی به جمعه بازار کنترل شود، دلیلی برای تعطیلی وجود ندارد.

استاندار کرمان گفت: باید حواسمان باشد با تعطیلی هر شغل، مشکل برای مردم درست می شود و نباد اجازه بدهیم بیکاری گسترش پیدا کند. لذا اگر می شود با کنترل موارد بهداشتی یک شغل را تعطیل نکنید، خیلی بهتر است.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان در بخش دیگری از صحبت های خود به جلسه امروز ستاد ملی کرونا به ریاست رییس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس با استانداران کشور اشاره کرد و گفت: طبق نظر کارشناسان، این بیماری فعلا وجود دارد و زمانی برای اتمام بیماری مشخص نیست مگر اینکه واکسن آن کشف شود، بنابراین با کنترل بیماری باید با کنار آمده و کنترل این بیماری نیز بستگی به رفتار ما در مقابل با بیماری دارد.

وی با اشاره به اینکه سیاست ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا بر تعطیلی نیست چرا که آثار منفی اقتصادی بر جامعه دارد افزود: ما نمی توانیم اصناف و مراکز را تعطیل کنیم اما از تجمعات باید جلوگیری شود( برای هر بازگشایی پروتکلی ارایه شده و از تجمعات بیش از ده نفر در هر مکان و هر صنفی باید جلوگیری شود) و همه باید بدانند که بیماری کرونا جدی است و عدم رعایت یک نفر به کل جامعه آسیب زده و تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه محسوب می شود.

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه اعلام شد هم اکنون جمعه بازار شهربابک تعطیل است و کسانی که در جمعه بازار تعطیل می کنند، کسبه ای هستند که در طول هفته فعال می باشند، لذا مصوب شد تعطیلی جمعه بازار دو هفته دیگر ادامه داشته باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=52486
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.