پرداخت ۴ میلیارد تومان از تسهیلات مصوب مربوط به کرونا برای مشاغل در استان

اسماعیلی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان اظهار کرد: از تسهیلات مصوب مربوط به کرونا برای مشاغل، ۱۱۴۰ میلیارد تومان سهم استان کرمان بوده که تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان معرفی به بانک داشته ایم و از این مبلغ ۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.

رضا اسماعیلی امروز در نشست با مجمع نمایندگان استان کرمان اظهار کرد: ۱۰۰ درصد جمعیت استان جامعه هدف وزارت کار است و سالیانه در استان ۲۰۰ تعاونی تشکیل می شود که نقش موثری در برقراری عدالت اجتماعی دارد.

وی افزود: سالیانه حدود ۴۵۰۰ پرونده اختلافات کارگری و کارفرمائی در شوراهای حل اختلاف استان رسیدگی می شود.

اسماعیلی تصریح کرد: طی دو سال گذشته بیش از ۴۸۰ میلیارد تومان تسهیلات روستائی در استان کرمان پرداخت شده و از بانک ها درخواست داریم همکاری ویژه تری داشته باشند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان کرد: ۳۴ درصد اشتغال استان کرمان در بخش کشاورزی است و باید به همین میزان تسهیلات روستائی در بخش کشاورزی پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰۰ نفر سهمیه کارورزی داریم، افزود: در استان کرمان استقبال خوبی از طرح کارورزی نشده و درخواست داریم نمایندگان مراجعین خود در بحث اشتغال را به کارورزی معرفی کنند.

اسماعیلی اظهار کرد: از تسهیلات مصوب مربوط به کرونا برای مشاغل، ۱۱۴۰ میلیارد تومان سهم استان کرمان بوده که تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان معرفی به بانک داشته ایم و از این مبلغ ۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که در روند پراخت این تسهیلات وجود دارد، تصریح کرد: استان چهارم یا پنجم هستیم و این فرآیند در کشور کُند است و به صورت سیستمی و متمرکز انجام می شود.

مدیرکل کار استان کرمان در ادامه بیان کرد: ۴۲ هزار نفر برنامه اشتغال استان در سال جاری است و می دانیم در چه شهرستانی چه شغلی باید ایجاد شود.

وی در ادامه افزود: ضعیف ترین بخش، بخش کارگری است و ۵۲ هزار واحد کارگری و ۳۴۰ هزار بیمه شده اجباری در استان کرمان داریم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه درخواست داریم سبد کالای حمایتی ویژه کارگران تصویب شود، تصریح کرد: امسال حداقل مزد یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و با حق اولاد و … به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می رسد که شرایط سختی است.

وی در پایان اعلام کرد: ۲۲ هزار نفر در استان کرمان برای بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=53097
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.