وضعیت قرمز در شهرستان راور

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان راور با اشاره به اینکه که راور از لحاظ شیوع کرونا درحال حاضر در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: متأسفانه این شهرستان از یکم تیرماه شاهد افزایش میزان شیوع بوده است.

سعید پیشگویی با اشاره به آخرین وضعیت ویروس کرونا در راور گفت: متأسفانه شهرستان راور همانند سراسر کشور از یکم تیر ماه شاهد افزایش میزان شیوع این ویروس بوده است.

وی با بیان این مطلب که افزایش میزان شیوع این ویروس برگرفته از عوامل مختلفی است، عنوان کرد: از جمله این عوامل می‌توان به باور اشتباه مردم در این زمینه اشاره کرد مبنی بر اینکه این ویروس در حال تمام و یا ریشه کن شدن است لذا در مجامع عمومی بدون در نظر گرفتن فاصله اجتماعی حضور پیدا می‌کردند.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان راور با اشاره به اینکه یکی دیگر از عوامل افزایش شیوع ویروس کرونا در این شهرستان باز شدن اصناف و اماکن در سطح شهرستان است، اضافه کرد: افزایش میزان تست افراد مشکوک به کرونا یکی دیگر از عوامل افزایش شیوع ویروس کرونا است.

پیشگویی ادامه داد: یکسری از افراد در سطح شهرستان وجود داشتند که دارای علائم خفیف بودند اما از وضعیت خود مطلع نبودند لذا اقدام به بیماریابی کردیم و این امر باعث بالا رفتن آمار در شهرستان شد.

وضعیت شهرستان راور قرمز است

وی ادامه داد: از طرف دیگر شناسایی و بیماریابی افراد مبتلا موجب جلوگیری از افزایش ابتلاء در آینده خواهد شد لذا با تلاش‌های صورت گرفته به دنبال کاهش میزان شیوع ویروس در روزهای آینده هستیم.

پیشگویی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت شهرستان راور قرمز است، عنوان کرد: بیمارستان علی بن ابیطالب راور دارای ۵۰ تختخواب است که چهار عمل اصلی در این بیمارستان انجام می‌شود؛ پس از شیوع ویروس کرونا در شهرستان قسمتی از بیمارستان را اختصاص به کرونا دادیم که ظرفیت آن ۱۵ تخت است.

وی توضیح داد: چنانچه تعداد افراد مبتلا که نیازمند بستری هستند بیشتر از تخت‌های موجود بیمارستان باشد به مرکز استان منتقل می‌شود که خوشبختانه تاکنون به مشکل برنخورده ایم.

کاهش ۹۰ درصدی خطر ابتلاء به کرونا با استفاده از ماسک

پیشگویی با بیان این مطلب که تاکنون تنها چهار تخت بخش کرونا اشغال شده است، اظهار کرد: استفاده از ماسک در امر پیشگیری از شیوع ویروس بسیار اثرگذار است و چنانچه هر دو طرف از ماسک استفاده می‌کند، میزان ابتلاء تا ۹۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: شاید این سوال در ذهن عامه مردم مطرح شود که با توجه به شیوع ویروس باید اصناف و اماکن تعطیل شود اما در پاسخ به این سوال باید گفت، از آنجا که تاریخ و زمان مشخصی برای پایان این ویروس شناسایی نشده است، بهترین تصمیم این است که متناسب با شرایط، سبک زندگی خود را تعریف کرده تا کمترین آسیب ناشی از ویروس متوجه ما باشد.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان راور با بیان این مطلب که مردم تلاش کنند که هنگام بیرون رفتن از خانه از تا هنگام برگشت از ماسک و دستکش استفاده کنند، افزود: هر چند که تلاش شده است تالارها و مراسمات عروسی با ظرفیت ۵۰ درصد، رعایت فاصله اجتماعی و حضور کارشناس بهداشت دایر شود اما مردم باید تلاش کنند که در مراسمات عروسی و سایر برنامه‌های مختلف حضور پیدا نکنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=53275
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.