تولید روزانه ۲۰۰ هزار ماسک در استان

استاندار کرمان با بیان اینکه کمبود ماسکی در استان کرمان نداریم، گفت:‌ هم اکنون روزانه ۲۰۰ هزار عدد ماسک در استان تولید می‌شود و مشکلی دیگر با کمبود ماسک نداریم.

محمدجواد فدایی ظهر امروز ۱۱ مردادماه در ستاد مقابله با کرونا استان کرمان با انتقاد شدید از تیتر برخی از رسانه‌ها مبنی براینکه آیا «استاندار کرمان از کمبود ماسک خبر دارد؟» گفت: سه جلسه پیاپی ستاد مقابله با کرونا استان کرمان درباره موضوع ماسک صحبت شد و اقداماتی برای رفع آن انجام داده‌ایم.

وی اضافه کرد: در بحث ماسک در ابتدای سال با مشکل کمبود روبرو بودیم اما پس از آن با تولید مازاد مواجه شدیم که در همین راستا نیز برخی از کارگاه‌ها تعطیل شدند اما از زمانی که زدن ماسک در کشور و استان کرمان اجباری شد آن کارگاه‌ها دوباره فعال شده و هم اکنون روزانه ۲۰۰ هزار عدد ماسک در استان تولید می‌شود و مشکلی دیگر با کمبود ماسک نداریم.

استاندار کرمان با اشاره به قیمت ماسک عنوان کرد: ماسک‌های ۱۵۰۰ تومانی که توسط واحدهای تولیدی که در سامانه IMED.IR  ثبت نام کرده‌اند، در مکان‌ها خاص عرضه می‌شوند که به زودی آدرس آنها را اعلام می‌کنیم ضمن آنکه درخواست داریم دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر استان میزان نیاز ماسک استان را اعلام کنند.

مهدی حسینی‌نژاد رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این جلسه عنوان کرد: تا کنون ۵۵ واحد تولیدی ماسک در سامانه IMED.IR  ثبت نام کرده‌اند که تاکنون برای کل آنها بسیج اصناف ۳۷۰ هزار مترمربع پارچه تامین کرده است.

وی ظرفیت تولید روزانه استان را ۲۰۰ هزار عدد ماسک اعلام کرد و افزود: در بحث قیمت گذاری واحدهایی که در سامانه IMED.IR  ثبت‌نام کرده‌اند چون پارچه یارانه‌ای در اختیار آنها قرار می‌گیرد لذا باید ماسک با قیمت ۱۵۰۰ عرضه کنند و واحدهای که پارچه خود را خارج از سامانه تامین می‌کنند با ۲۰ درصد افزایش با قیمت ۱۸۰۰ تومان عرضه می‌شود و سایر ماسک‌های دانشگاه علوم پزشکی براساس فاکتور فروش به فروش می رسد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=53465
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.