آغاز نظارت بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها و آزمایشگاه‌های استان

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان گفت: چک لیست نظارت بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها و آزمایشگاه‌ها نیز تهیه و از این هفته کار آن‌ها نیز آغاز می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان ظهر امروز ۱۱ مردادماه در ستاد مقابله با کرونا استان کرمان گفت: ۲۲ گروه نظارتی در سطح استان تشکیل شده است و در راستای نظارت بر واحدها و دستگاه های اجرایی استان ۳۲ چک لیست تهیه که چک لیست هر بخش جداگانه می باشد.

وی با بیان این مطلب که دو گروه نظارتی به ۲۰ گروه قبلی از هفته گذشته اضافه شده است، ادامه داد: دفتر روستایی استانداری گروه بازرسی تشکیل داده است تا به امر نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در روستاها بپردازد که از امروز این گروه کار خود را شروع خواهد کرد ضمن آنکه چک لیست نظارت بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها و آزمایشگاه‌ها نیز تهیه و از این هفته کار آن‌ها نیز آغاز می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان تعداد بازرسان را ۹۶۹ نفر اعلام کرد و عنوان کرد: هنوز تعداد بازرسین به ازای سرانه کم است زیرا هر بازرس به ‌طور متوسط در ماه به ۱۷۳ واحد باید سرکشی کند.

وی با بیان اینکه به طور کلی در کل استان باید از حدود ۸۰۹ هزار و ۲۰ واحد بازرسی صورت گیرد، اظهار کرد: هفته قبل ۶۶۸۳ بازرسی انجام که ۲۷۲۸ تذکر شفاهی و ۷۲۵ تذکر کتبی و ۹۱ فقره تعطیلی را داشته ایم و بیشترین بازرسی‌ها مربوط به دانشگاه علوم پزشکی کرمان و سپس سازمان صمت بوده است.

نویدی با اشاره به تشکیل گشت ویژه کووید ۱۹ در سطح استان بیان کرد: گشت ویژه کووید ۱۹ نیز ۶۱۷ تذکر شفاهی و ۱۱۳ تذکر کتبی و ۶۴ واحد را تاکنون پلمب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ادارات، دستگاه‌ها، بیمه‌ها، بانک‌ها، دفاتر پیشخوان را جزء آن دسته از گروه‌هایی دانست که پروتکل‌های بهداشتی را بالای ۸۰ درصد رعایت کرده‌اند، اظهار کرد: متاسفانه محل برگزاری مراسمات، پاساژها و حمل و نقل عمومی کمترین درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در این ایام داشته اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=53473
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.