وام‌های کرونایی ضامن نمی‌خواهند | کمبود ماسک در کرمان

استاندار کرمان گفت: تسهیلات کرونا تا سقف ۱۶ میلیون تومان نیاز به ضامن ندارد و با چک شخصی و سفته این تسهیلات پرداخت می‌شود.

محمد جواد فدایی ظهر یکشنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا در استانداری کرمان با اشاره به دستورالعمل های بهداشتی مراسم محرم گفت: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، جابجایی هیئت‌های عزاداری و استفاده از وسایلی مانند طبل و سنج ممنوع است.

او اضافه کرد: استفاده از ماسک باید به صورت دائم باشد ضمن اینکه در شهرهایی که امکان برگزاری حضوری مراسم وجود ندارد از راهکارهای جایگزین استفاده شود.

فدایی ظرفیت تولید ماسک در استان ۲۰۰ هزار عدد عنوان کرد و گفت: این تعداد ماسک در استان کمتر از نیاز استان است و در این خصوص کمبود احساس می‌شود.

استاندار کرمان افزود: قرار است تا دو هفته دیگر دستگاه مورد نیاز در راستای تولید ماسک در کرمان راه اندازی شود.

او اضافه کرد:  با پیگیری اداره صمت استان تولید ماسک تا سه هفته آینده به ۳۵۰ هزار ماسک می رسد اما طبق بررسی دانشگاه علوم پزشکی در راستای تأمین نیاز استان هنوز ۵۰ هزار ماسک نیاز داریم.

 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این جلسه گفت: قیمت ماسک‌ها در کرمان متفاوت است که باید قیمت ها شکسته شود و ماسک به آسانی در دسترس مردم قرار گیرد.

حمید رضا رشیدی‌نژاد افزود: در حال حاضر مواد ضدعفونی کننده مخصوص دست در داروخانه‌ها موجود است ضمن اینکه مواد ضدعفونی کننده باید دارای الکل ۷۰ درصد باشد و اگر این مواد با الکل ۴۰ درصد ارائه شود تخلف محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد.

وی برای اجرای دقیق دستورالعمل‌های مراسم محرم خواستار ورود دادستانی، نیروی انتظامی ، بسیج در کنار تبلیغات اسلامی شد.

رشیدی نژاد با اشاره به آزمون کنکور سراسری گفت:  تاکید می‌کنیم استفاده از سالن‌های ورزشی به جای مدارس جهت برگزاری آزمون در اولویت قرار گیرد.

او اضافه کرد: امکان دارد پروتکل‌های بهداشتی در مدارس به خوبی رعایت نشود که در این راستا می‌توان از ظرفیت مصلاها نیز برای برگزاری کنکور استفاده کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=53865
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.