نماینده مردم کرمان و راور در مجلس


یک سوم دانش آموزان کشور به شبکه شاد دسترسی ندارند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: به طور کلی 5 میلیون دانش آموز به شبکه شاد دسترسی ندارند و همان ۱۰ میلیون نفری هم که دسترسی دارند، با زور و اجبار مدرسه به این شبکه متصل شدند و هیچ گونه شناختی از کار با آن را ندارند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقریباً در کشور سه میلیون دانش آموز هستند که موبایل هوشمند ندارند و دو میلیون نفر نیز به اینترنت دسترسی ندارند، گفت: به طور کلی 5 میلیون دانش آموز به شبکه شاد دسترسی ندارند و همان ۱۰ میلیون نفری هم که دسترسی دارند، با زور و اجبار مدرسه به این شبکه متصل شدند و هیچ گونه شناختی از کار با آن را ندارند.

محمد مهدی زاهدی تصریح کرد: واقعیت این است که سیستم شاد اینگونه نیست که فکر کنیم می تواند ۱۰ میلیون نفر دانش آموز را آموزش بدهد و باید آموزش و پرورش فکر اساسی بکند.

زاهدی ادامه داد:ما جلسات متعددی در حوزه آموزش و بازگشایی مدارس داشتیم و حتی با وزیر آموزش و پرورش نیز جلسه گذاشتیم و در تمام این جلسات نظر کمیسیون، نظر انتقادی بود.

نماینده مردم کرمان و راور با بیان اینکه ما در دوره ابتدایی بچه ها را از موبایل منع می کردیم اما الان بدون داشتن موبایل نمی توانند آموزش ببینند، گفت: گوشی هوشمند چندین مسئله و نگرانی برای والدین ایجاد می کند.

زاهدی در ادامه افزود: ما از وزارت ارتباطات انتقاد داریم چرا که نتوانسته بستر لازم را فراهم کند.

او با بیان اینکه استان ما یکی از استان های با وضعیت قرمز است و واقعا نمی توانیم کلاس حضوری داشته باشیم و مجازی هم نمی توانیم، گفت: از مسئولین استانی می خواهیم تا اشکالات را با ما مطرح کنند که ما با معاون وزیر مطرح کرده و رفع می کنیم.

در پرداخت تسهیلات مربوط به کرونا همکاری لازم صورت نگرفته است

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در پی شیوع کرونا، مدارس غیرانتفاعی خیلی متضرر شدند، اظهار کرد: در پرداخت تسهیلات مربوط به کرونا همکاری لازم در بحث عدم تاثیر چک های برگشتی و … صورت نگرفته است.

شهباز حسن پور افزود: باید در استان تصمیم گرفته شود که با توجه به مشکلات، به مدارس غیرانتفاعی توجه بیشتری صورت بگیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در این جلسه با اشاره به بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ماه با توجه به سه وضعیت سفید، زرد و قرمز گفت: ما امسال شروع سال تحصیلی متفاوتی داریم که بایستی با برنامه ریزی دقیق دغدغه خانواده ها را حل کنیم.

احمد اسکندری نسب افزود: مهمترین وظیفه آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین در چرخه اساسی آموزش و پرورش است و باید آموزش و پرورش به یک نهاد فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود.

اسکندری نسب با بیان اینکه امسال ۲۵ بسته تحولی به شهرستان ها و مدارس ابلاغ شده که کاملا عملیاتی است، اذعان کرد: تلاش می کنیم تا پوشش تحصیلی حداکثری داشته باشیم تا عدالت آموزشی را فراهم کنیم .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=54922
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.