راه‌اندازی موزه منطقه‌ای جنوب شرق کشور در شهرستان جیرفت

فعالی مدیر کل میراث فرهنگی کرمان گفت: برآورد هزینه برای راه‌اندازی موزه منطقه ای جنوب شرق کشور در شهرستان جیرفت، 96 میلیارد تومان بوده و این موزه برای این شهرستان طراحی شده است.

خبرنگار: نجمه سعیدی | به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، موزه منطقه ای جنوب شرق کشور در شهرستان جیرفت راه‌اندازی می شود.

فریدون فعالی در مورد برنامه های هفته جهانی گردشگری به کرمان نو گفت: یک سری برنامه های متنوع به مناسبت هفته گردشگری توسط اداره کل میراث تهیه و اجرا خواهد شد.

وی ضمن اشاره به بخش هایی از این برنامه گفت: برگزاری 4 سمینار گردشگری توسط صاحب نظران و اساتید این حوزه و در سطح کلان ، افتتاح 10 واحد بوم گردی در سطح استان ، 2 دفتر خدمات مسافرتی و یک هتل آپارتمان و همچنین اجرای برنامه های متنوع در 2مدرسه گردشگری در ماهان و بم، بخشی از این برنامه ها است.

فعالی در مورد تورهای مجازی گردشگری در استان کرمان نیز گفت: تورهای مجازی گردشگری به نوعی می توانند پیش نیاز گردشگری حضوری در استان باشند. معرفی مجازی ظرفیت های گردشگری استان در قالب برنامه های مختلف تهیه شده است که در این هفته بیشتر مورد توجه خواهد گرفت.

وی یادآوری کرد: این محتواها در سایت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان موجود است و عموم می توانند به راحتی از آنها استفاده کنند.

وی ادامه داد: ما برای برای معرفی مجازی هر شهرستان ، فیلم های یک دقیقه ای تهیه کرده ایم و همچنان این رویه در دستور کار ما قرار دارد و در حال تولید محتوا برای معرفی جاذبه های مختلف استان هستیم.

موزه منطقه‌ای جنوب شرق یک طرح بلند مدت است

فریدون فعالی ضمن اشاره به ظرفیت های گردشگری جنوب استان گفت: موزه منطقه ای جنوب شرق کشور در شهرستان جیرفت طراحی و قرار است راه اندازی شود و این نشان دهنده توجه ویژه به ظرفیت گردشگری این منطقه است. موزه منطقه ای جنوب کشور به واسطه اهمیت و جایگاهی که منطقه جیرفت در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری دارد، تعریف شده است و احداث این موزه به واسطه داشته هایی که منطقه دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان ادامه داد: این پروژه برای این ناحیه پیش بینی شده است و باید منابع برایش تعریف شود، پارسال 6 میلیارد تومان برای این موزه اختصاص یافت و امسال برای این پروژه 4 میلیارد تومان اختصاص داده شده است و پروژه در حال طی کردن مراحل طراحی و راه اندازی اش است و البته این یک پروژه بلند مدت بوده و برآورد هزینه هایش 96 میلیارد تومان است که باید منابع آن تهیه شود.

ظرفیت کشاورزی گردشگری در جنوب وجود دارد

فریدون فعالی در مورد جنوب استان گفت: با توجه به ظرفیت کشاورزی منطقه جنوب کرمان، می توانیم در بحث کشاورزی گردشگری هم در جنوب استان فعال شویم و این ها ظرفیت هایی است که در کنار داشته های تاریخی وجود دارد که باید از این گنجینه ها، استفاده شود.

فریدون فعالی ضمن تاکید بر اینکه 7 اثر ثبت جهانی در ۷۰۰ اثر ملی در استان وجود دارد، گفت: در این هفته پاکسازی سایت‌های جهانی را هم انجام می دهیم، که از طریق انجمن‌های مردم نهاد اجرا می‌شود، برنامه‌هایی را تهیه کردند که به صورت یک فراخوان عمومی اعلام کرده و بتوانند محوطه سایت ها را پاکسازی کرده و نظافت کنند. جدول زمان بندی آن در سایت میراث فرهنگی اعلام می شود و عموم مردم می توانند در کنار نیروهای اداره میراث فرهنگی محوطه سایت ها را پاکسازی کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=56225
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.