برگزاری رویداد دو سالانه هنرهای سنتی در کرمان

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: نخستین رویداد دو سالانه صنایع دستی و هنرهای سنتی با حضور هنرمندان سراسر استان برگزار می‌شود.

کاظم حسین زاده گفت: این رویداد با هدف معرفی بیشتر هنرهای دستی و سنتی و پرداختن به قابلیت های هنری و اقتصادی به مدت یک ماه در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: فراخوان رویداد ۲ سالانه هنرهای سنتی و صنایع دستی کرمان از ۲۵ آبان اعلام می شود و علاقه مندان از ۲۰ تا ۳۰ آذر فرصت ارسال آثار خود را به دبیرخانه جشنواره دارند و افتتاحیه این رویداد هنری ۱۱ دی ماه و اختتامیه پنجم بهمن برگزار می شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تصریح کرد: ۲ بخش نمایشگاهی و نشست های تخصصی برای رویداد دو سالانه هنرهای سنتی کرمان به صورت حضوری و مجازی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به حضور هنرمندان استان در بخش نمایشگاهی رویداد اظهار داشت: طراحی و نقاشی سنتی، میناکاری، سازهای سنتی، بافته های داری و غیرداری، نساجی و پوشاک سنتی، چرم، سفال، سنگ،  فلزکاری و غیره از جمله صنایع و هنرهایی است که در این رویداد حضور دارند.

حسین زاده ادامه داد: در بخش نشست های رویداد دوسالانه هنرهای سنتی و صنایع دستی کرمان، نشست آموزشی، تجلیل از پیشکسوتان و برگزاری جلسات و آسیب شناسی هنرهای سنتی و صنایع دستی با حضور هنرمندان پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: حضور برای تمامی هنرمندان سنتی کرمان آزاد است و ملاک انتخاب آثار کیفیت مناسب، خلاقیت و فاخر بودن اثر است که توسط داوران هر رشته سنجیده می شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: دبیرخانه و مکان برگزاری رویداد موزه هنرهای صنعتی کرمان است و دستگاه هایی مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتاق بازرگانی کرمان در برگزاری این رخداد هنری و فرهنگی همکاری و مشارکت دارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=59665
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.