تصرف ۳۰ هکتار از اراضی دولتی توسط مردم در شهرک صنعتی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: بین ۲۵ تا ۳۰ هکتار از اراضی دولتی در شهرک حاشیه نشین صنعتی توسط مردم تصرف شده است.

سیدمهدی قویدل در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان کرمان که در محل پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی،قضاییِ شهرک صنعتی برگزار شد، اظهار داشت: حاشیه نشینی و پیشگیری از بروز بافت های ناکارآمد به صورت ویژه در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه از تیر ماه سال 99 با حضور رئیس کل دادگستری و استاندار سابق کرمان طرح علمی و برنامه‌ریزی مدون در خصوص ایجاد پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی،قضایی انجام و درنهایت تصمیم بر راه اندازی این پایگاه اتخاذ شد، افزود: باتوجه به اینکه شهرک صنعتی وضعیت بسیار نابسامانی در زمینه مسائل فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، ساخت و ساز، تصرفات اراضی دولتی و سایر آسیب‌های اجتماعی دارد به همین جهت نیاز است به صورت ویژه به آنها رسیدگی شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: از ابتدای تیرماه سال جاری تعداد 47 مصوبه در جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم استان و 35 مصوبه از کارگروه‌های تخصصی پیرامون موضوعات حاشیه شهر و شهرک صنعتی استخراج شده است.

قویدل از همکاری برخی دستگاه و نهادها در راستای پیشبرد اهداف پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی، قضایی تقدیر و بیان کرد: تاکنون برنامه های قابل توجهی در این منطقه اجرا شده و شهرداری منطقه4 و اداره راه و شهرسازی نیز همکاری بسیار خوبی داشته اند، ضمن اینکه اطلاعات بسیارخوبی از جغرافیای منطقه جمع‌آوری شده و معاون دادستان نیز به عنوان رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان کرمان همراه و همگام با ما در پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی می باشند.

تقریباً 12 کوره آهک پزی در منطقه شهرک صنعتی فعال هستند 

این مقام قضایی سپس با یادآوی اینکه شهرک صنعتی کرمان با دارا بودن قریب به 9000 نفر جمعیت، سرانه فضای سبز آن به ازای هر نفر به میزان 9 دهم درصد است، گفت: تقریباً 12 کوره آهک پزی در این منطقه فعال و فضای آلوده ای برای شهرک ایجاد کرده و همچنین و بین ۲۵ تا ۳۰ هکتار از اراضی دولتی توسط مردم تصرف شده است.

قویدل تاکید کرد: بیش از پنج ماه از شروع برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در شهرک صنعتی می گذرد اما علی رغم مصوبات و مکاتبه های فراوان، تاکنون برخی از مسئولین درخصوص اختیارات، وظایف و اقدامات خود در این منطقه به نتیجه چندان مطلوبی نرسیده‌اند.

شایان ذکر است در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان کرمان که در محل پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی، قضایی برگزار شد، مصوبات زیر مطرح شد:

1-شهرداری برنامه و طرح خود در خصوص تعطیلی و انتقال سریع کوره ها، جمع آوری نخاله های ساختمانی از سطح معابر و آسفالت کوچه ها و خیابان های شهرک صنعتی را به دبیرخانه شورا ارسال کند.

2- شرکت توزیع نیروی برق نیز وضعیت انشعابات قانونی و غیرقانونی را معین کند.

3- همچنین مقرر شد در خصوص ساماندهی افاغنه غیرمجاز از شهرک صنعتی، ساماندهی کارگاه های ضایعاتی، برخورد با خرده فروشان موادمخدر و برخورد با قاچاقچیان سوخت هریک از دستگاه های مربوطه طرح ها و نظرات خود را مکتوب و به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان اعلام نمایند.

4- در ضمن تصویب شد که اداره کل بهزیستی و سپاه ثارالله نیز درخصوص نحوه پذیرش معتادین متجاهر در مراکز ماده 16 و همچنین مراقبت های پس از خروج معتادین نسبت به برگزاری جلسه و تهیه لیست پیشنهادی خود اقدام کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=60188
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.