ادامه دار بودن طرح ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی تا ۱۷ دی ماه

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان از ادامه طرح ویژه ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی تا ۱۷ دی‌ماه خبر داد.

سرهنگ نجفی، رئیس پلیس راهور استان کرمان روز سه شنبه در جمع اصحاب رسانه ضمن تشریح طرح ویژه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به منظور ترخیص موتورسیکلت های توقیفی، افزود: شرایط پیش بینی شده در این طرح تاکون کم نظیر و حتی بی نظیر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی به منظور ترخیص موتورسیکلت های رسوبی که به دلایل مختلفی از جمله حوادث و تخلفات رانندگی، دستور قضایی و داشتن شاکی در سال های قبل از ۹۹ توقیف شده اند شرایط ویژه ای را در نظر گرفته و افراد با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ می توانند با سرعت و به آسانی نسبت به ترخیص موتورسیکلت خود اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور استان کرمان ادامه داد: در این طرح هزینه پارکینگ کاهش یافته و براساس نرخ مصوب هیات وزیران در سال ۹۴ به ازای هر روز پنج هزارریال محاسبه خواهد شد و خلافی های دوبرابری نیز بخشیده شده و صاحبان موتورسیکلت ها با پرداخت اصل خلافی می توانند موتورسیکلت خود را ترخیص کنند.

برای ترخیص موتورسیکلت های فاقد پلاک و فاقد بیمه نامه نیز تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده

سرهنگ نجفی با اشاره به اینکه صاحبان موتورسیکلت های توقیفی به دلیل نداشتن گواهینامه نیز با ارائه تعهد دستی می توانند موتورسیکلت توقیفی را ترخیص کنند، اظهارداشت: در این طرح برای ترخیص موتورسیکلت های فاقد پلاک و فاقد بیمه نامه نیز تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده و در صورتی که مالک موتورسیکلت امکان حضور برای ترخیص موتورسیکلت را نداشته باشد، فردی که نام وی در قبض پارکیگ ثبت شده می تواند نسبت به ترخیص موتورسیکلت اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه استقبال انجام شده برای ترخیص موتورسیکلت ها با توجه به افزایش قیمت ها در استان کرمان در مقایسه با سایر استانها خوب بوده اما در حد انتظار نیست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ هزار موتورسیکلت رسوبی در پارکینگ های استان کرمان وجود دارد که تاکنون حدود سه هزار موتورسیکلت ترخیص شده است.

رئیس پلیس راهور استان کرمان یادآور شد: در حال حاضر ۹۰ پارکینگ در سطح استان کرمان فعال است که از این تعداد ۱۷ پارکینگ در شهر کرمان هستند و بیشترین رسوبی موتورسیکلت ها نیز مربوط به شهرهای کرمان، رفسنجان و سیرجان است.

سرهنگ نجفی یادآور شد: راهنمایی و رانندگی استان کرمان تلاش دارد که برای ترخیص موتورسیکلت های توقیفی در سال ۹۹ نیز نهایت همکاری را با مالکان آنها داشته باشد تا این موتورسیکلت ها نیز در اسرع وقت ترخیص شوند.

وی ادامه داد: برای ترخیص موتورسیکلت های توقیفی به دلایلی از جمله داشتن حکم قضایی باید در ابتدا در مرجع موبوطه اقدام شده و ادامه کار در دفاتر پلیس + ۱۰ د دنبال شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=60237
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.