آزادی سه هزار و 720 مددجوی جرایم غیرعمد در استان کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به ایجاد زمینه آزادی سه هزار و 720 مددجوی جرایم غیرعمد توسط ستاد دیه استان در طول مدت فعالیت این ستاد، گفت: واحدهای حمایتی قضایی از جمله ستاد دیه و انجمن حمایت زندانیان به منظور افزایش کمک های خود نیاز به حمایت و پشتیبانی مسئولان استانی دارند.

یدالله موحد در جلسه هیات امنای ستاد دیه استان در محل دفتر استاندار کرمان افزود: در سنوات گذشته و با حمایت استانداران سابق در راستای جذب کمک شرکت های بزرگ اقتصادی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی کارهای بزرگی انجام و کمک های بسیار خوبی جذب شده است.
وی با اشاره به این مطلب که انتظار می رود تیم جدید مدیریت اجرایی استان کرمان نیز حمایت از ستاد دیه و انجمن حمایت زندانیان را مورد توجه ویژه قرار دهد، اظهارداشت: دستگاه قضایی استان در حد قابل توجهی و براساس ضوابط قانونی موجود تلاش می کند تا از ورود افراد به دلیل جرایم غیرعمد و مالی به زندان ها جلوگیری شود و در این راستا از مجموع شش هزار و 240 حکم تقسیط شده، 150 نفر در زندان ها حضور دارند که مشمول کمک های ستاد دیه می شوند.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان به حوزه فعالیت انجمن حمایت زندانیان در راستای ارائه کمک های آموزشی، معیشتی، درمانی و تحصیلی به خانواده زندانیان نیازمند نیز اشاره و بیان کرد: این انجمن در سطح استان کرمان یک هزار و 200 خانواده از مددجویان زندان ها را تحت حمایت دارد که از این تعداد 500 خانواده مربوط به شهر کرمان است.
موحد با اشاره به اینکه براساس قانون، انجمن های حمایت زندانیان اجازه فعالیت های اقتصادی را دارند، گفت: با حمایت های خیران و با به کارگیری جمعی از مددجویان رای باز، فعالیت های اقتصادی خوبی توسط این انجمن در استان کرمان آغاز شده که درآمدهای ناشی از آن برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و نیز حمایت از خانواده زندانیان هزینه می شود.
وی خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از تحصیل فرزندان مددجویان نیازمند تاکنون 150 دستگاه تبلت توسط انجمن حمایت زندانیان خریداری و به فرزندان این خانواده ها واگذار شده تا در روند تحصیلی آنها با وجود تعطیلی مدارس و ارائه اموزش های مجازی، خللی وارد نشود.
رییس کل دادگستری استان کرمان اظهارداشت: در راستای تداوم فعالیت های حمایتی از خانواده زندانیان و نیز اجرای طرح های اصلاحی و تربیتی زندان ها نیاز به حمایت و پشتیبانی استانداریها و واحدهای تابعه است.
استاندار کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه قوه قضاییه در سال های اخیر ساختارهای بسیار خوبی ایجاد کرده است، گفت: ستاد دیه و انجمن حمایت زندانیان از مجموعه های بسیار فعال و پیگیر به شمار می روند که در راستای کاهش آلام زندانیان کمک های موثری انجام می دهند.
علی زینی وند افزود: بسیاری از افرادی که به دلایل جرایم غیرعمد و مالی وارد زندان ها می شوند از خانواده های آبرومند هستند و باید کمک کرد که تا حد امکان مشکلات آنها برطرف شده وبه آغوش گرم خانواده خود بازگردند.
وی با اشاره به رویکرد ستاد دیه در اخذ رضایت شاکیان، اظهارداشت: تلاش در جهت بخشش بخشی و یا تمام بدهی مددجویان جرایم غیرعمد اقدام ارزشمندی است ودر کنار این اقدامات باید به فرهنگسازی برای جلوگیری از ورود مددجویان زندان ها توجه بیشتری صورت گیرد.
وی با بیان این مطلب که در مجموعه اجرایی استان آماده هر گونه همکاری در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و نیز کمک به خانواده زندانیان نیازمند هستیم، گفت: استان کرمان ظرفیت های بالقوه ای برای اجرای ایده های ابتکاری در راستای اصلاح و تربیت مددجویان زندان ها و نیز کمک به آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند دارد که در این زمینه نیز در حد توان خود به مجموعه قضایی استان کمک خواهیم کرد.
وی به موضوع حرفه آموزی به مدد جویان زندان ها نیز اشاره و بیان کرد: انتظار می رود در این مسیر به شکلی اقدام شود که سرپرست خانواده پس از آزادی از زندان بتواند به شغلی که در آن آموزش دیده مشغول شود و از تکرار جرم توسط این افراد جلوگیری شود.
مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به تشکل ستاد دیه در استان کرمان از سال 1380 ، گفت: از ابتدای تاسیس ستاد دیه در استان کرمان تاکنون زمینه آزادی سه هزار و 720 نفر فراهم شده که یک هزار و 585 نفر با کمک های 24 میلیارد و 500 هزار تومانی خیران از زندان آزاد شده اند.
سید حجت الله موسوی قوام افزود: استان کرمان با جلب همکاری و کمک شرکت های بزرگ اقتصادی استان در زمینه جذب کمک های خیران از استان های برتر کشور به شمار می رود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 150 مددجوی جرای غیرعمد در زندان های استان کرمان حضور دارند که برای آزادی آنها به 10 میلیارد تومان نیاز است، یادآور شد: از ابتدای تاسیس ستاد دیه در استان کرمان تاکنون 398 میلیارد تومان گذشت شکات نیز حاصل شده است و استان کرمان در این زمینه نیز از استان های برتر کشور به شمار می رود.
وی ادامه داد: در طول سال های فعالیت ستاد دیه در استان کرمان در مجموع 351 میلیارد تومان کمک های مردمی و خیران در جشن های گلریزان نیز جمع آوری و برای آزادی مددجویان جرایم غیرعمد شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=60536
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.