رییس کمیسیون کشاورزی مجلس:


خروجی بررسی طرح انتقال آب از هلیل باید به نفع مردم باشد

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس از بررسی طرح انتقال آب هلیل به شمال استان در کمیته آب این کمیسیون خبر داد و گفت: ‌خروجی بررسی این طرح باید به نفع مردم باشد.

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به همراه معاونان وزارت کشاورزی در سفری ۲ روزه به جنوب کرمان از زیرساخت‌ها و طرح‌های کشاورزی و منابع طبیعی این منطقه بازدید کردند.

نمایندگان و مسوولان در بدو ورود به جیرفت با اعتراض اهالی این منطقه نسبت به انتقال آب از هلیل به شمال استان مواجه شدند.

موضوعی که پس از تاکید استاندار کرمان به ادامه اجرای طرح با حواشی زیادی روبرو شد.

در حالی که گفته شد برای طرح انتقال آب از هلیل‌رود به شمال استان وزارت نیرو تصمیم بگیرد، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس از بررسی اطلاعات این طرح در کمیته آب این کمیسیون خبر داد.

سید جواد ساداتی‌نژاد به «کرمان‌نو» گفت: این موضوع با مسوولان وزارت نیرو در کمیسیون کشاورزی بدون هیچ سوگیری و به طور فنی و علمی بررسی می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود جزییات این طرح برای کمیسیون تخصصی مبهم است و باید بررسی شود آیا این طرح تا به این مرحله بدون پیوست کارشناسی است تصریح کرد: مجلس یازدهم چند ماهی است شکل گرفته و اعضای کمیسیون جدید هستند.

ساداتی‌نژاد می‌گوید ممکن است طرح‌ها سابقه زیادی داشته باشد که از آن ها استفاده می‌کنیم اما نیاز به بررسی است.

مسایل زیست محیطی، حقآبه و نیاز آبی مناطق جنوب از جمله مواردی است که رییس کمیسیون کشاورزی مجلس از آن‎‌ها به عنوان موضوعات مهم برای بررسی انتقال آب از هلیل به شمال استان کرمان اشاره کرد.

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان سفر خود به استان کرمان روز شنبه ۱۳ دی ماه مصادف با سالروز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آرامگاه این شهید را زیارت کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=61337
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.