خسارت 163 میلیارد تومانی سرما به کشاورزان جنوبی

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان سرمای زمستان بیش از ۱۶۳ میلیارد تومان به کشاورزان این منطقه خسارت وارد کرد.

۴ روز پیش مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان نسبت به ادامه دار بودن کاهش دما در استان هشدار داد و از کشاورزان جنوب خواست تا پایان هفته جاری تمهیدات لازم را برای کاهش خسارت سرما به باغ ها، دامداری و مرغداری ها به عمل آوردند.

امروز رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اعلام کرد: سرمای زمستانی ۱۶۳ میلیارد و ۶۰۴ میلیون تومان به کشاورزان این منطقه خسارت وارد کرد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان سطح خسارت وارد شده به بخش کشاورزی منطقه جنوب کرمان را سه هزار و ۲۵۲ هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد: کشاورزان مناطق جنوبی استان کرمان با توجه به ادامه دار بودن کاهش دما در استان تمهیدات لازم را برای کاهش خسارت سرما به عمل آورند.

برخوری افزود:

کشاورزان برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات، زمین‌های کشاورزی خود را شبانه آبیاری کنند.

او گفت: کشاورزان نسبت به تنظیم دمای گلخانه‌ها به هنگام شب، رطوبت و تهویه در انبارها و سالن‌های پرورشی اقدام کنند.

برخوری درخصوص زمان مناسب برای سم‌پاشی مزارع گندم نیز گفت: بهترین زمان برای سم‌پاشی در روزهای سرد سال، اواسط روز است البته اگر کشاورزان این کار را به بعد از بهبود هوا موکول کنند، بهتر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بر فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: با بیمه کردن مزرعه، باغ و دام در زمان به وجود آمدن خسارتها می‌توان بخشی از خسارت را جبران کرد.

او ادامه داد: بیمه کردن بهره‌برداران باید در زمان مناسب و قبل از سیل و سرمازدگی انجام گیرد تا تهسیلات مناسب از طریق صندوق بیمه کشاورزی و بانک کشاورزی پرداخت شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=61775
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.